Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

کابینت کلاسیک چیست؟

کابینت کلاسیک چیست؟

پنجشنبه 17 مرداد 1398 ساعت 22:33   |   2444 بازدید

 

کابینت کلاسیک چیست؟

 

کابینت های کلاسیک

آشپزخانه: یکی از پر طرفدارترین انواع کابینت هابرای دکوراسیون آشپزخانه  کابینت کلاسیک است  که مختص به فضاهای مسکونی با سبک کلاسیک می باشد. در واقع کابینت های کلاسیک، کابینتی هایی هستند روی درب آن ها نقش هایی وجود دارد و بنا به نوع طراحی شان  از مصالح  چون شیشه چوب و یا فلز استفاده می باشد که ترکیب این مصالح در کنار هم زیبایی بخصوصی برای فضای داخلی شما به وجود می آورد

کابینت های آشپزخانه به دو دسته تقسیم میشوند  کابینت کلاسیک و کابینت مدرن .که وجود هر کدام در آشپزخانه فضا و دکوراسیون آشپزخانه به طور کلی تغییرمی دهد . در کل می توان گفت مدل کابینت نقش بسزایی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه دارد و تعیین کننده نوع دکوراسیون آشپزخانه می باشد. در این مقاله ضمن معرفی مدل های کابینت کلاسیک، دکوراسیون آشپزخانه هایی با سبک کابینت را نیز ارائه می دهیم.

همانطور که بیان کردبم یکی از سبک های کابینت مورد استفاده در آشپزخانه های امروزی کابینت کلاسیک است که به دلیل طراحی سنگین و زیبایی که دارند فضای آشپزخانه را تبدیل به مکانی با شکوه و زیبا نموده است. این مدل کابینت ها که دارای رنگ های سرد و سنگین می باشند و ارتفاعی کمتر نسبت به کابینت مدرن دارند اما دارای عرض و عمقی بیشتری می باشند و فضایی سنتی و کلاسیک در آشپزخانه ایجاد می نمایند.

                    کابینت های کلاسیک

یکی از خصوصیات انواع کابینت های کلاسیک ، نقش دار بودن و دستگیره های کابینت است که جلوه بخصوصی  به آن می بخشد و می توان گفت ترکیبی شیک و سلطنتی ایجاد نموده است. در های اینگونه کابینت ها اغلب به صورت منقوش و طرح دار است و با عرض زیادی که دارند فضای کلی آشپزخانه را اشغال می نماییند

کابینت کلاسیک از پرطرفدارترین و محبوب ترین نوع کابینت آشپزخانه میباشد. کابینت کلاسیک به کابینتی گفته میشود که جنس آن از چوب و درب های آن برجسته و روی آنها حکاکی شده است . این نوع کابینت نمایی سلطنتی دارد و روی دستگیره های فلزی آن نقش و نگار حکاکی شده است. کابینت های کلاسیک فضایی نوستالژیک به دکوراسیون خانه میدهد و تداعی کننده یک آشپزخانه ی تمام چوب است. این نوع کابینت هم میتوان در آشپزخانه های کوچک و هم در آشپزخانه های بزرگ استفاده کرد . نصب این کابینتها به دلیل داشتن عمق و ارتفاع متنوع باعث بهینه سازی فضای آشپزخانه شده و در نتیجه می توان بهترین استفاده را از فضا نمود.

 

پر طرفدار ترین کابینت کلاسیک(کابینت ممبران )

 

یکی پرطرفدارترین  کابینت های  امروزه سبک کابینت کلاسیک است. یعنی خیلی هاعلاقه دارند  به سبک کلاسیک (قدیمی) کار کنند. مخصوصا خانه هایی که نمای رومی یا کلاسیک دارند.

در واقع می توان کابینت کلاسیک را این طور معنی کرد: کابینتی که از اجزایی تشکیل شده که با دیدن آن بیننده یاد یونان باستان می افتد. در این سبک طراحی از ستون ها، سرستون ها، تاج های سبک قدیمی، گل، تو رفتکی ، نقش ونگار و برآمدگی استفاده شده است.

                       کابینت های کلاسیک

کابینت کلاسیک عموماً دارای طرح های ساده نبوده و نقش های زیادی داره.. این کابینت اجزایی مثل تاج داره که در کابینت های مدرن به چشم نمیخوره. همچنین سرستون های نقش کاری شده

یکی از مواردی که در کابینت کلاسیک آشپزخانه به چشم میخوره، وجود بوفه هایی با درب شیشه ای در این سبکه. در این بوفه ها ، ظروف و وسایل دکوری کلاسیک قرار گرفته و نمایش داده می شود

یکی دیگر از ویژگی های کابینت های کلاسیک اینه که اجزا آن  به صورت قرینه هستن. کلاً طراحی این کابینت ها براساس قرینگی صورت میگیره و ما کمتر میتونیم جاهایی رو پیدا کنیم که قرینه نیستن.

همانطور که گفتیم، کابینت های کلاسیک عموماً یا دارای طرح چوب هستن یا تماما از جنس چوب و ممبران  بوده .کابینت کلاسیک سفید دراین سبک خیلی پرکاربرده. علاوه بر رنگ سفید، رنگ های کرم، مرواریدی، قهوه ای، گردویی، خاکستری و به طور کلی رنگ های سنگین در کابینت های کلاسیک جدید پرکاربرده و معمولاً رنگ هایی مانند قرمز، زرد، نارنجی و این دسته از رنگ ها کمتر به کار میرن.

                                           کابینت های کلاسیک

به دلیل استفاده از چوب در ساخت کابینت کلاسیک , حضور آن فضای آشپزخانه را گرم وصمیمی میکند. از جمله مشخصات اصلی این نوع کابینت ها تاج و درب ابزار خورده و سرستون منبت کاری شده می باشد. علاوه بر آن در ساخت این کابینت ها می توان ویترین شیشه ای استفاده کرد  و برای قرار دادن ظروف تزئینی از آن استفاده کرد. کابینت های کلاسیک اصولاً با رنگ های تیره رنگ آمیزی می شوند و با استفاده از لامپ های و لوسترهای قشنگ  می توان فضای آشپزخانه را نورپردازی نموده و زیبایی این کابینت ها را به نمایش گذاشت.

در گذشته ساخت کابینت کلاسیک از رنگ قهوه ای  استفاده می شد اما در حال حاضر با توجه به تنوع بالا در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه, محدودیتی در استفاده از رنگ ها وجود ندارد. یکی از این رنگ ها سفید است که باعث می شود فضای آشپزخانه, روشن تر و بزرگتر و تمیزتر به نظر بیاید

سبکهای کابینت کلاسیک:

کابینت کلاسیک سفید

در ساخت کابینت های کلاسیک  استفاده از رنگ سفید باعث بزرگتر نما دادن فضای آشپزخانه میشود. امروزه استفاده از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی از محبوبیت زیادی برخوردار است. رعایت اصل قرینه, منبت کاری روی سرستون ها و تاج های ابزار خورده از جمله ویژگی های کابینت کلاسیک محسوب می شوند. رنگ سفید نسبت به سایر رنگ ها از زیبایی  خاصی برخوردار است زیرا دکوراسیون آشپزخانه را تمیزتر نشان می دهد. کابینت سفید با دستگیره های طلایی رنگ و کنده کاری های زیبا, نمایی چشمگیر به دکوراسیون آشپزخانه می بخشد.

کابینت کلاسیک رومی

نوع حکاکی روی کابینت های رومی با کابینت های معمولی کاملا متفاوت است. در ساخت کابینت های کلاسیک رومی, از طراحی ستون های بناهای رومی الهام گرفته میشود. نمای کلی این کابینت ها تداعی کننده ی معماری به سبک رومی ست. مردم روم باستان علاقه خاصی به تزئین قصرهاو سرستون ها  داشتند, به همین دلیل مدل کابینت رومی تداعی کننده تمدن و فرهنگ ایتالیای قدیم است. طرحی که برای ساخت کابینت رومی استفاده می شود, از یک سبک کلاسیک کاملا متفاوت  الهام گرفته شده است. دستگیره های این نوع کابینت اغلب به رنگ نقره ای یا طلایی و به شکل سلطنتی و کمی برجسته می باشد.

کابینت کلاسیک ممبران

امروزه یکی از محبوب ترین کابینت آشپزخانه به کابینت کلاسیک ممبران  تبدیل شده و در واقع جدیدترین کابینت کلاسیک می باشد.. برخلاف نمونه های دیگر کابینت کلاسیک که حکاکی روی آنها با دست انجام میشود, حکاکی بر روی کابینت ممبران توسط دستگاه های سی ان سی (CNC) صورت میگیرد. بعد از حکاکی بر روی درب این کابینت ها, آنها را با دستگاه پرس وکیوم روکش می کنند. به همین دلیل استفاده از این نوع کابینتها در مقایسه با دیگر کابینت های کلاسیک از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است.

 

 

کلاسیک بازسازی منزل بازسازی ساختمان شرکت معماری شرکت دکوراسیون شرکت بازسازی ساختمان دکوراسیون منزل اجرای دکوراسیون داخلی داخلی مدرن

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: