Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

میزناهار خوری در طراحی و دکوراسیون داخلی

میزناهار خوری در طراحی و دکوراسیون داخلی

دوشنبه 14 مرداد 1398 ساعت 11:02   |   2397 بازدید

میزناهار خوری در طراحی و دکوراسیون داخلی

شنبه 14 مهر 1397 ساعت 0:51

وقتی مشغول غذا خوردن هستیم، علاوه بر خود غذا و طعم و بوی آن که بیش از همه ما را جذب می کند، فضای غذاخوری و مبلمان آن نیز اهمیت ویژه پیدا می کند. همه ی ما دوست داریم در هنگام غذا خوردن چیزی مزاحم مان نشود و کاملا احساس راحتی کنیم. در این میان مبلمان که شامل میز و صندلی های غذاخوری می شود، تأثیر به سزایی دارند.میز غذا خوری امروزه به عنوان یکی از عناصر جدا نشدنی در کنار مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد، به همین دلیل انتخاب محل مناسب میز ناهار خوری به خصوص در آپارتمان های امروزی بسیار مهم است. در انتخاب محل مناسب میز ناهار خوری دقت داشته باشید که در محل های پر رفت و امد نباشد، چرا که مسیر های پر رفت و آمد بدون شک مشکلات فراوانی را برای شما در هنگام چیدمان و سرو غذا ایجاد خواهد کرد.بهترین محل قرار گیری میز ناهارخوری در نزدیکی آشپزخانه است، چرا که میز غذاخوری به لحاظ عملکرد بسیار با آشپزخانه مرتبط است پس نیازمند نزدیکی به این محل می باشد.

توجه داشته باشید قرار دادن میز ناهار خوری در نزدیکی فضای تلوزیون چندان مناسب نیست، حضور تلوزیون سبب عدم تمرکز در زمان صرف غذا می شود، با دور کردن این فضا از فضای تلوزیون به خوبی می توانید لحظات صرف غذا را منحصر به فرد کنید.

http://www.mehradak.ir/upload/55e9a818b9b04f89b8c3754742996bf3.jpg

 

http://www.mehradak.ir/upload/45b6f7ece91b42f2843b42d004c42e35.jpg

 

صندلی های مناسب میز ناهارخوری عمدتا مدل هایی بدون دسته هستند چرا که راحت تر می شود با آنها کار کرد. چنین صندلی هایی در طرح های مدرن عمدتا راحت تر و کارآمدتر از مدل های دسته دار بوده و به همان اندازه زیبا و شیک هستند. صندلی های بدون دسته میز ناهارخوری چوبی را می شود علاوه بر اتاق غذاخوری در اتاق های دیگر مثلا در اتاق خواب پشت میز مطالعه یا میز آرایش نیز استفاده کرد.

 

http://www.mehradak.ir/upload/4c5f3a5195dd4741b5a78e85b1afb980.jpg

خانه های آپارتمانی کوچک نیاز به ستی دارند که در عین اشغال فضای کم، زیبا و شیک بنظر رسیده و فضایی حداقل برای نشستن چهار نفر فراهم کند. چنین ویژگی هایی به بهترین شکل در میز ناهارخوری چوبی به سبک اسکاندیناویایی اجرا شده اند. در این سبک علاوه بر حضور رنگ های روشن، از رنگ های جذاب مانند سبز و نارنجی نیز استفاده می شود. خوبی میزهای دایره ای این است که با تمامی سبک ها هارمونی دارند خصوصا اگر روکش نهایی آنها به رنگ خنثی مانند مشکی باشد.

http://www.mehradak.ir/upload/0bbe71cd6b004fffa427a7170bad08e4.jpg

حتما می دانید که اولین کار قبل از خرید میز ناهارخوری، اندازه گیری فضا است. علاوه بر اندازه خود میز، باید فضایی هم برای رفت و آمد آسان کاربران فراهم کنید. اگر میز کنار دیوار قرار می گیرد بهتر است حدود ۱۳۰ سانتی متر از دیوار یا مبلمان دیگر فاصله داشته باشد. برای اینکه اندازه ها دستتان بیاید می توانید از پارچه های روتختی فضای مورد نظرتان را به صورت تخمینی اندازه گیری کنید. از آنجایی که میزهای چوبی بسیار متنوع هستند حتما مدلی مناسب برای اندازه که در نظر گرفته اید پیدا خواهد شد

.

 میز نهارخوری گرد بهتر است یا مستطیل

ویژگی‌های میز نهار خوری گرد

میز‌های نهارخوری گرد تشکیل شده‌اند از یک سطح گرد و چند پایه که طرح‌های مختلفی از آن‌ها وجود دارند. میز نهارخوری با چهار پایه صاف، میز نهار خوری با سه پایه اریب و دیگر مدل‌ها .

میز نهارخوری سه پایه یا waka که یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده خانواده‌های نسبتا پر جمعیت سر میز نهار‌خوری است؛ چرا که به دلیل داشتن سه پایه شیب‌ دار از خوردن پا به پایه‌ها جلوگیری می‌کند و راحتی را برای افراد ایجاد می‌کند. اندازه این میز با توجه به تعداد صندلی‌ها مشخص می‌شود.

 

ویژگی‌ها، مزایا و معایب میز نهارخوری گرد

مزایا

مساوی بودن فاصله افراد تا مرکز میز برای دسترسی راحت‌تر به مواد خوراکی

به راحتی می‌توان میز را ترک کرد

ایجاد محیطی صمیمی

همچنین می‌توان از میز‌های گرد برای بازی‌های گروهی استفاده کرد

به دلیل وجود لبه‌های گرد و نداشتن لبه‌های تیز و گوشه‌دار بهترین انتخاب برای خانواده‌هایی است که بچه‌های خوردسال دارند.

از میان دیگر مزایای میزهای نهارخوری گرد می‌توان به راحتی قرار گرفتن آن در اشپزخانه اشاره کرد؛ میز‌های مستطیلی در آشپزخانه احساس شلوغی را ایجاد می‌کنند.

معایب:

میز نهار خوری گرد را نمی‌توان در گوشه‌های حال و پزیرایی قرار داد چرا که فضای زیادی از محیط خانه را اشغال میکنند

از میز های نهارخوری گرد نمی‌توان در میهمانی‌ها استفاده کرد و افراد زیادی نمی‌توانند بر سر میز نهارخوری گرد بنشینند.

یکی دیگر از معایب میز نهارخوری گرد کم جا بودن و محدود شدن جا برای چیدمان غذا سر میز است.

ویژگی‌های میز نهارخوری مستطیل

میزهای نهارخوری مستطیل را می‌توان در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف یافت کرد. گاهی جنس‌ها و رنگ‌های متنوع  ما را از انتخاب درست غافل می‌کنند. معمولا همه ما وقتی به میهمانی می‌رویم در کنار بوی خوش غذا چیدمان و میز نهار خوری نیز نظرمان را جلب می‌کند. برای داشتن یک ضیافت خوب و با کیفیت باید به طرح میز نهارخوری و محل قرار گرفتن آن توجه کنیم؛ چرا که چیدمان زیبا و انتخاب طرح مناسب با دکوراسیون و محل قرار گرفتن میز نهار خوری نشانه سلیقه شما پیش میهمان‌ها است. میز نهارخوری را باید مطابق با در نظر گرفتن تعداد افراد ساکن در یک خانه یا حداکثر تعداد میهمان‌هایی که با آنها رفت و امد دارید انتخاب کنید. اگر فضایی که در آن نهار میل می‌کنید زیاد جذاب و زیبا نیست می‌توانید با انتخاب یک میز زیبا رنگ و رویی به اطاق بدهید ..

ویژگی‌ها ، مزایا و معایب میز نهارخوری مستطیل

مزایا

به راحتی می‌توان در گوشه‌های خانه قرار داد.

میز نهارخوری مستطیل فضای پرتی ندارد و می‌توان از فضا‌های گوشه دار بهترین استفاده را کرد، ولی میز‌های گرد فضای زیادی را اشغال می‌کنند و همه چیز را در اطراف خود می‌چرخاند.

تعداد کاربران حاضر در میزهای نهارخوری مستطیل بیشتر از میز نهارخوری گرد است

برای میهمانی‌ها مناسب‌تر است

اگر فضای کمی در خانه داشته باشیم می‌توانیم یک طرف آنرا به دیوار بچسبانیم تا فضا باز شود

معایب

داشتن گوشه و خطر آسیب رساندن به کاربر.

راحت نبودن پاها در زیر میز

دسترسی سخت کاربران به مخلفات و خوراکی

دید نستا کمتر کاربران به یک دیگر نسبت به میز‌های گرد

داشتن محیط صمیمان کم تر نسبت به میزهای گرد

ما در این مطلب به مقایسه این دو میز پرداختیم که میز نهارخوری گرد بهتر است یا مستطیل. این که چه نوع میزی را انتخاب کنید بستگی به خانه شما دارد که چه نوع میزی کاربرد بیشتر و به دکوراسیون و زیبایی خانه شما می‌اید. اینکه میز نهارخوری گرد بهتر است یا مستطیل به عهده شما کاربران گرامی است.

 

شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی شرکت بازسازی ساختمان دکوراسیون منزل بازسازی خانه طراحی دکوراسیون دکوراسیون خانه اجرای دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی کلاسیک طراحی داخلی مدرن طراحی داخلی کلاسیک بازسازی ساختمان بازسازی منزل

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: