Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

طراحی باغچه عمودی در طراحی و دکوراسیون منزل

طراحی باغچه عمودی در طراحی و دکوراسیون منزل

يکشنبه 13 مرداد 1398 ساعت 23:31   |   2878 بازدید

طراحی باغچه عمودی در طراحی و دکوراسیون منزل

شنبه 14 مهر 1397 ساعت 4:3

اولین تعریفی که با دیدن باغچه عمودی به ذهن می رسد، دیواری پوشیده از گیاه است. گیاهان که در این حالت به جای زندگی معمولی خود بر روی سطح زمین، حالا باید به شکل ایستاده بر روی سطح عمودی رشد کنند.

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و شهرنشینی در کشور های در حال توسعه، ارزش ملک بالا رفته و فضا برای طراحی پارک ها و محوطه های سبز کاهش یافته است. بدین منظور گرایش به ایجاد باغ های عمودی و نمای سبز ساختمانی ایده جالب و عام پسندی است. همچنین نیاز جامعه انسانی این ضرورت را ایجاد می کند که معماری هماهنگ با طبیعت قدم بردارد و هر چخ بیشتر در راستای احترام به محیط طبیعی عمل کند. اما لازم به ذکر است که با توجه به مزیت های باغ های سبز، نمی توان آنهارا جایگزین بوستان ها قرار داد.
باغ های عمودی می توانند علاوه بر زیبایی و جذاب نمودن نمای ساختمان، تاثیرات مثبتی در زیست محیط، کاهش آلودگی، جلوگیری در اتلاف حرارتی جداره ها و تاثیرات مثبت بر روحیه افراد دارد. در ادامه می توان نتیجه گرفت که استفاده از دیوارهای سبز در ساختمان، موجب پایداری توسعه فضای سبز شهری و صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد.

http://www.mehradak.ir/upload/21ef3a17818f4f68963c62db521264e5.jpg


امروزه، طراحی باغچه های عمودی و دیوارهای سبز بسیار محبوب هستند. در آپارتمان های مدرن، که طبقه همکف آن ها عمدتا دارای محوطه و فضای باز است، گل های تزیینی معلق بسیار استفاده میشوند. این گیاهان زینتی آویزان همیشه بسیار زیبا هستند و ظاهری بسیار جذاب هم به فضاهای داخلی و هم محوطه سازی می بخشند.

برای طراحی باغچه عمودی درون خانه باید توجه داشته باشید که حتما از گیاهانی استفاده شود که در درجه اول مناسب فضای داخلی و آپارتمان باشد. این نکته تنها برای دیوار سبزهای فضای داخلی مهم است و اگر می خواهید باغچه عمودی خود را در حیاط و یا نمای ساختمان خود ایجاد کنید لزومی به پیروی از اصل شماره یک نیست

http://www.mehradak.ir/upload/408d0f06e62d43708e5f4ce080027d5b.jpg

اصل شماره دو: گیاهانی را انتخاب کنید که حساسایت بالایی نداشته و به طور کلی توانایی زندگی در شرایط سخت تر را هم داشته باشند. گیاهی که نتواند مشکلات را تحمل کند، اگر از حالت نرمال خود خارج شود دچار شوک شده و از بین می رود. بهترین انتخابی که وجود دارد، گیاهانی با مقاومت به کم آبی است و در بین آنها گیاهان گوشتی، کاکتوس و ساکولنت ها ایده آل ترین اند!

شما می توانید به سادگی کاکتوس های تزیینی را به دکوراسیون خانه خود بیاورید!

قابل ذکر است که، این تراس ها و باغ های عمودی به عنوان سیستم خنک کننده در واحدها نیز عمل می کنند و باعث تهویه طبیعی منازل می شوند. لذا مصرف انرژی در این ساختمان ها حدود ۶۰ درصد کاهش می یابد. در واقع فضاهای سبز، علاوه بر اصلاح منظره شهری در تأمین میزان مشخصی از عناصر طبیعی که لازمه تعادل جسمی و روحی مردم است، تأثیر به سزایی دارند.

دیوارهای سبز

در این روش در تمام ارتفاع و در تمام سطح دیوار گیاه کاشته می شود. به دو روش می توان این عمل را انجام داد.
– با نصب گلدان هایی پیش ساخته
با کاشتن گیاهان بین دو لایه الیاف
تقسیم بندی دیگری نیز برای دیوارهای سبز آنها را با در نظر گرفتن استفاده در سیستم تصفیه هوای ساختمان از هم متمایز می کند. بر این اساس دو نوع سیستم در نظر می گیرد:
۱- سیستم های فعال
۲- دیوار سبز غیر فعال

سیستم های فعال

این سیستم ها جدید ترین نوع دیوارهای سبز می باشند. در این سیستم از هوای تولید شده توسط گیاهان در سیستم تهویه هوای ساختمان استفاده می شود. این دیوارها بر مبنای علم تصفیه هوای بیولوژیکی با واسطه گیاهی بر مبنای تحقیقاتی که در بیمارستان واترلو انجام شده است،پایه ریزی شده است. دیوارهای سبز با فیلتر بیولوژیکی، ظرفیت تصفیه هوا را افزایش می دهند.پوشش های طبیعی موتورهای تصفیه کننده و پاک کننده هستند و سیستم تهویه هوا با مکش از ریشه سیستم عمل می کند.

دیوار سبز غیر فعال

هیچ استفاده ای از حرکت هوا از ریشه ها به درون سیستم تهویه ساختمان ندارد. تاثیر سیستم غیر فعال بر روی کیفیت هوای ساختمان از نظر علمی جای سوالات زیادی دارد. بعضی از دیوار های سبز پشت شیشه محافظت می شوند تا نسبت به آنچه در دیوارهای غیر فعال رخ می دهد، جریان هوای قابل پیش بینی تری داشته باشند.در دیوار غیر فعال هیچ مکانیزمی برای گردش هوا وجود ندارد. در عوض آنها به صورت باز نگهداری می شوند تا بهبودی نسبی در گردش هوای آزاد تا آنجا که ممکن است، ایجاد کنند.

http://www.mehradak.ir/upload/20b4801400d84a68afafe0f49ac71504.jpg

 

شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی شرکت بازسازی ساختمان دکوراسیون منزل بازسازی خانه طراحی دکوراسیون دکوراسیون خانه اجرای دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی کلاسیک طراحی داخلی مدرن طراحی داخلی کلاسیک بازسازی ساختمان

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: