Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

نقش پرده در دکوراسیون منزل

نقش پرده در دکوراسیون منزل

يکشنبه 13 مرداد 1398 ساعت 15:02   |   2301 بازدید

نقش پرده در دکوراسیون منزل

دوشنبه 16 مهر 1397 ساعت 6:32

نقش پرده در دکوراسیون منزل: با توجه به می‌توان.از پرده های ساده و بدون طرح یا پرنقش و نگار استفاده کرد.
در هر صورت، بسته به پرده ای که انتخاب می‌کنید می‌تواند به زیبایی دکوراسیون منزلتان بیافزاید و به آن رنگ و نقش ببخشد، و همچنین  در نور خانه تأثیر بگذارد و فضای آن را روشن یا تاریک کند. شما می‌توانید با ایجاد چین و شکن در یک پارچه زیبا ، پرده ای بدوزید که به تنهایی زیبا و عالی به نظر برسد یا در کنار دیگر لوازم منزل، زیبایی دکوراسیون را دوچندان کند.

http://www.mehradak.ir/upload/0e14bc32e9ec43b3a5b1f4001515759a.jpg

پرده بخشی از دکوراسیون منزل محسوب می‌شود و به زیبایی آن میافزاید. و به عنوان پوششی برای پنجره مانع دید از بیرون می‌شود. پرده های رنگی و بافت دار نور زیادی از خود عبور نمی‌دهند، برای روشن شدن خانه و عبور نور مناسب، بهتر است از پرده های نازک و روشن استفاده کنید.

نکاتی که باید در انتخاب یک پرده مناسب در نظر داشته باشید:
اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که ببینید چه پرده ای برای منزلتان مناسب است. در انتخاب پرده دقت داشته باشید نوعی را انتخاب کنید که به میزان کافی نور را از خود عبور دهد و روشنایی خانه حفظ شود.

http://www.mehradak.ir/upload/1866a6e994954656ba5d0f0349be98af.jpg

نکته دیگر اینکه از دو پرده که یکی زیر و دیگری به عنوان دکور روی آن قرار می‌گیرد استفاده کنید؛ بدین ترتیب شما یک پرده اصلی و ثابت دارید و دیگری که لایه رویی است می‌توانید با تغییر فصل به راحتی آن را تعویض کنید. در هر فصل رنگی را برای پرده انتخاب کنید که منعکس کننده رنگ گلها و گیاهان باغچه حیاطتان در آن فصل باشد. در فصل زمستان یک پرده پر نقش و نگار با رنگهای گرم را برای منزل خود انتخاب کنید. در این فصل بهتر است از پرده های ضخیم تر استفاده کنید تا گرمای داخل خانه حفظ شود، و همچنین پارچه هایی با رنگهای گرم را انتخاب کنید تا از سرمای زمستان فاصله بگیرید. در فصل بهار و تابستان، از پرده های سبک استفاده کنید تا با باز کردن پنجره از نسیم بهاری لذت ببرید؛ همچنین برای این فصل پارچه های لطیف با بافت ساده مثل کتان و نخ پنبه مناسب می‌باشند.

http://www.mehradak.ir/upload/9f57bf85789a48299a2f9a829eaa6825.jpg

پرده رومن

بارزترین ویژگی پرده رومن ترکیب سادگی با ظرافت و زیبایی است. در حالت جمع ، این پرده ردیف تای مرتب و افقی پارچه را تشکیل می دهد و هنگامی که پرده باز می شود یک قطعه پارچه صاف و قالب پنجره آن را می پوشاند. تای افقی پارچه در این پرده توسط ترکه های چوب که در جیب های باریک دوخته شده و در پشت پرده قرار دارند، ایجاد می شود. گاه در برخی از موارد جیب ها از روی پرده دوخته می شوند و به عنوان یک عنصر تزیینی برای پرده مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع پرده تقریباً برای پوشش هر نوع پنجره ای مناسب است.از پرده مدل رومن به عنوان پوشش پنجره در اتاق هایی که دکوراسیونی ساده دارند، بهره بگیرید. این نوع پرده اغلب با دکوراسیون شلوغ و مملو از طرح و نقش ، تناسب و هماهنگی ندارد. پارچه های ساده یا بافت دار برای دوخت این نوع پرده ایده آل هستند اما انواع پارچه های راه راه یا چهارخانه نیز به دلیل تأکید بر خطوط تای پرده و خطوط منظم دور آن برای تهیه این مدل پرده مناسب هستند. یک پرده رومی با پارچه راه راه افقی، پنجره را عریض تر و پرده ای با پارچه راه راه عمودی پنجره را بلندتر نشان خواهد داد. بهترین محل برای نصب این نوع پرده داخل قاب و فرورفتگی دور پنجره است. به این ترتیب هنگامی که پرده باز می شود در داخل قاب پنجره قرار گرفته و به خوبی آن را می پوشاند.

http://www.mehradak.ir/upload/1b073550ba994db4b7e39777a55394ed.jpghttp://www.mehradak.ir/upload/70e136b32426473293c6164a2c80e7ae.jpg

 

پارچه پرده را می توان از جنس پارچه تخت انتخاب کرد تا هماهنگی بیشتری را در فضا شاهد باشیم. 

گاهی حتی انتخاب پارچه ساده و بدون نقش جلوه زیباتری را به فضا می دهد و حس راحتی بیشتری را به فضا القا می کند.

 

پرده پیلی دار

این مدل ضمن سادگی ، جلوه ای چشمگیر و زیبا دارد. پرده پیلی دار از دو قطعه پارچه ساده تشکیل شده که از شکاف میان آنها پارچه ای به رنگ دیگر نمایان است. این پرده به وسیله ریسمان هایی از دو طرف جمع می شود. بهترین اندازه برای این مدل ، پرده ی پارچه ای به عرض ۱۴۰ سانتی متر است.چنین پرده ی برای پنجره های بسیار عریض مناسب نیست ترکیب های بسیار متنوعی از پارچه های گوناگون را می توان برای دوخت چنین پرده ی در نظر گرفت. اما بهترین حالت ، ترکیب پارچه ای ساده با یک پارچه طرح دار است. می توانید پارچه ساده را برای پرده اصلی و پارچه طرح دار را در داخل پیلی استفاده کنید و یا به عکس پارچه طرح دار را برای دو طرف پرده و پارچه ساده در داخل پیلی به کار ببرید. اگر پارچه طرح داری برای خود پرده انتخاب می کنید دقت کنید که هنگامی که پرده باز است و پیلی به صورت بسته قرار گرفته طرح پارچه متقارن باشد و خطوط آن به درستی در امتداد یا در برابر هم قرار گیرد.

 

پرده مدل اتریشی

این پرده مجلل و زیبا هنگامی که جمع می شود به صورت مجموعه ای از حالت (والان ) های دالبری درآمده، نمایی چشمگیر به پنجره می بخشند. اگرچه این نوع پرده نیز با همان روش ریسمانی پرده مدل رومی جمع می شود ، به سبب مدل چین دارش حدود ۵/۲ برابر پرده مدل رومی پارچه مصرف می کند.پرده مدل اتریشی به ویژه برای اتاق هایی با دکوراسیون کلاسیک، مناسب و زیباست و در مجموعه ای از مبلمان و ویژگی های معماری مدل کلاسیک جلوه ای مضاعف می یابد. پرده های مدل اتریشی از پارچه های بسیار متنوع با جنس و طرح گوناگون قابل تهیه هستند اما پارچه هایی مانند ابریشم به دلیل لطافتشان برای دوخت پرده های مدل اتریشی بسیار مناسب هستند.

http://www.mehradak.ir/upload/1dcee8e3ca7b4492a657ed751b8aff26.jpg

پرده مدل اتریشی را می توان ، با دوخت یک نوار چین دار به پایین آن به زیبایی آراست. برای پارچه های نخی نوار چین دار پارچه ای و برای پارچه های ظریف تر از نوارهای ریشه دار در پایین پرده برای زیباتر کردن آن استفاده کنید. این مدل پرده را می توان ، هم با چوب پرده های معمولی و هم به وسیله تخته چوبی به بالای پنجره نصب کرد. اما با نصب این پرده با استفاده از یک تخته چوبی نتیجه ای زیباتر و مرتب تر به دست می آید.

http://www.mehradak.ir/upload/2b5f59b4077446109bf79d66412b3cc5.jpg

پرده غلتکی

این پرده ساده دور غلتکی فنری پیچیده شده است که به بالای پنجره نصب می شود و با استفاده از این غلتک ، باز و جمع می شود. از ویژگی های این مدل پرده ، جمع شدن کامل آن به صورت یک استوانه باریک در بالای پنجره است که موجب می شود در حالت جمع، نور به طور کامل از پنجره به اتاق بتابد و هیچ بخشی از پنجره را نمی پوشاند.

http://www.mehradak.ir/upload/4767a6d90109437fa7f13e99a01814e3.jpg

این مدل پرده برای پنجره هایی که به طرف داخل باز می شوند، ایده آل هستند.از آنجا که پرده مدل غلتکی در حالت جمع تقریباً دیده نمی شود از جنبه تزیینی کمتری برخوردار بوده و اغلب از آن برای مصارف کاربردی و همراه با پرده های تزیینی استفاده می شود. 

http://www.mehradak.ir/upload/560310ff2f35413e9b254aadcd112740.jpg

 این پرده را نیز می توان به اشکال مختلف تزیین کرد. از جمله چاپ استنسیل بر روی آن و یا دوخت انواع نوار، مهره و تزیینات دیگر به لبه ها و یا بر روی آن. برای تهیه این مدل پرده بهتر است از پارچه های آهاردار استفاده کنید و یا پارچه مورد نظرتان را خود آهار بزنید تا هنگام نصب ، پرده ظاهری منظم ، صاف و آراسته داشته باشد. همچنین می توان برای پنجره های کوچک ، پرده ی غلتکی با کاغذهای ضخیم بافت دار تهیه کرد . در این صورت نیازی به آهار زدن پارچه نخواهید داشت. پارچه های ساده و راه راه برای دوخت پرده مدل غلتکی مناسب تر از پارچه های طرح دار هستند ؛ اما انواع پارچه های طرح دار را نیز می توان برای این منظور به کار برد. اگر از پارچه های طرح دار استفاده می کنید، دقت کنید، طرح آن به طور متقارن به روی پرده دیده شود. برای تهیه این نوع پرده در اندازه گیری ابعاد پنجره و برش پرده دقت مضاعفی به کار ببرید زیرا کوچکترین نقص در پرده هنگام نصب آن چشمگیر خواهد بود.

http://www.mehradak.ir/upload/17ce6f928049414eb40fea0a7cebf653.jpg

برای هماهنگی برای بازدید و کسب مشاوره رایگان با شماره تلفن 09122524678 و یا اطلاعات درج شده در صفحه ی تماس با ماتماس حاصل نمایید .

از نمونه کارهای اجرای دکوراسیون داخلی ، بازسازی ساختمان ، اجرای دکوراسیون تجاری ، طراحی ویلا و کابینت آشپزخانه شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی مهرآداک دیدن نمایید .

 

اجرای دکوراسیون داخلی داخلی مدرن شرکت معماری شرکت دکوراسیون شرکت بازسازی داخلی کلاسیک طراحی داخلی منزل

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: