Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

ایده های طراحی پرگولا

ایده های طراحی پرگولا

جمعه 11 مرداد 1398 ساعت 13:54   |   2108 بازدید

ایده های طراحی پرگولا

یک شنبه 29 مهر 1397 ساعت 1:23

در حالی که ساخت مکان هایی مانند اتاق در حیاط ها رواج پیدا کرده ، نوع جدید و ارزان تری به نام پرگولا پدید آمده است. پرگولا مانند آلاچیق می باشد با این تفاوت که به وسیله ی ستون هایی به سقف متصل شده است.

این ستون ها می توانند ساده باشند ، از شاخ و برگ پوشیده شده باشند یا به صورت نرده ای باشند. پرگولا ها بنا به اندازه شان به صورت های وابسته به ساختمان و مستقل ساخته می شوند. روی سقف پرگولا از گل و گیاهان استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی ، در برابر نور زیاد خورشید و دیگر عوامل از پرگولا محافظت کند.

 پرگولا  سازه ای رایج در باغهای رنسانس ایتالیایی بوده است  که اغلب گردشگاه ها را پوشش می داده یا بعنوان آربور درختان انگور به کار می رفته است. امروزه، همان طراحی می تواند جهت توصیف نمودن مسیر گذرها یا چارچوب یک کانون مرکزی در حیاط شما مورد استفاده قرار گیرد. با اضافه نمودن یک گیاه بالارونده مانند ویستریا یا تاکهای انگور، پرگولا رنگ و سایه نیز برای شما فراهم می نماید.

برای گوشه های پرگولا یا آلاچیق می توانید از پرده استفاده کنید. این پرده ها در داخل و خارج پرگولا می توانند نصب شوند. این کار باعث حفظ بیشتر حریم خصوصی می شود. درهنگام انتخاب خرید پرده ،گزینه ای را انتخاب کنید که مناسب فضای بیرونی است.

http://www.mehradak.ir/upload/48541d85ef5a43249382202f5b1987c4.jpg

چگونگی ساخت پرگولا در حیاط خلوت

نصب

تیرهای پرگولا را می توان از تراورس های گوناگون با مقاطع مختلف استفاده کرد . ابتدا تراورس ها را به یک پلیت فلزی متصل می نماییم. چنانچه نمی خواهید بر روی یک پلیت ساخته شود، از تراورس های بلندتر استفاده نمایید و آنها را  در زیر زمین قرار دهید.

جای تیرها را مشخص نموده و جای پیچها را علامت گذاری نمایید.

هر یک از تیرها را صاف نگاه داشته و پیچ ها را از داخل پلیت ها محکم نمایید. در صورت لزوم تیرها را با بست محکم کنید تا به درستی در جای خود قرار گیرند.

اتصال تیرچه ها

دو تراورس را در ابعاد مناسب بریده و با استفاده از یک شابلون انتهای دندانه های منحنی را علامت گذاری نمایید و دندانه ها را با اره عمود بر و اره دیسکی ببرید. تیرچه ها را در جای  خود محکم ببندید و چک نمایید که آنها در یک سطح قرار گرفته و تراز باشند و اینکه تیرها کاملا صاف باشند.

سپس هر انتها را با چهار پیچ 3 اینچی محکم کنید.

زمانیکه دومین بخش هر جفت را اضافه می نمایید، چک کنید که آنها هم سطح لبه های بالایی باشند و در یک راستا قرار گرفته باشند و دقیقا در یک تراز قرار بگیرند.

اضافه کردن تیرچه های عمودی

تیرچه های عمودی دندانه دار می شوند تا به طور صحیح بر روی تیرچه ها نصب شوند.

دندانه ها را با یک تیغه اره میزی ببرید یا اینکه هر دندانه را علامت گذاری کرده و با اره عمودبر بریده و اضافه چوب ها را دور بریزید

سپس منحنی های انتهایی را ببرید.

ابتدا تیرچه های عمودی جفت را به تیرها نصب نمایید. زمانیکه در جای خود قرار گرفتند، با مته جای پیچها در لبه بالایی سوراخ نمایید و تیرچه های عمودی را به تیرها پیچ کنید. سپس سه جفت تیرچه دیگر را نیز به همین روش در جای خود نصب نمایید.

تزئین و محکم کردن تیرها 

تکه های تزئینی تیرها را در عرض و طول ببرید. توجه داشته باشید که شما نیاز دارید تا تعدادی از تکه ها را دندانه دار کرده تا میان تیرها نصب شوند. به جای اینکه گوشه ها را بطور کامل صاف نمایید، ما تکه های زینتی را به شکلی در اوردیم تا یک خط سایه 8/1 اینچی باقی بماند.

از تکه چوبهای  برای بستهای مورب استفاده نمایید. طول هر انتها را 45 درجه ببرید و از تکه چوبهای انعطاف پذیر جهت قرار دادن منحنی سایه در لبه پایینی هر بست استفاده نمایید. بستها را به تیرها و تیرچه ها با پیچ محکم نمایید.

نصب تکه های فوقانی

 تخته چوب پهن به طول یکسان بریده و بخشهای انتهایی را شکل دهید.

هر تخته فوقانی را در جای خود با بست محکم نمایید و جای تیرچه های عمودی را علامت گذاری نمایید.

چنانچه شما از اره میزی و شیار دهنده استفاده می نمایید تا بریدگی ها را انجام دهید، اطمینان حاصل نمایید که تخته های بلند را با انتهای مخالف محکم کرده باشید.

 

برخی از ویژگی های این سایبان ها عبارت است از:

تضمین دوام و حداکثر کارایی آنها در طول زمان.

آسیب ندیدن آن در مقابل عوامل جوی همچون آفتاب و باران.

قابلیت رنگ پذیری آنها با هر تنالیته رنگی.

سیستم جا به جایی سریع.

قابلیت سرپوشیده کردن آنها.

هزینه های پایین نگهداری و تعمیرات آنها.

در اينجا به چند نكته براى انتخاب يك سايبان مناسب اشاره مى كنيم؛

هر گونه اِلمان، تزئينات و سازه اى كه در باغ خود به كار مى بريد بايد مطابق با سبك معمارى خانه و يا ويلاى شما باشد، بنابراين وقت خود را به تحقيق در مورد سبك هاى مختلف سايبان ها اختصاص دهيد.

با توجه به اِقليم و محل جغرافيايى خود اطمينان حاصل كنيد كه سايبان ها از مصالح ساختمانى مناسبى انتخاب شده باشند و مقاوم در محيط هاى باز باشند.

عناصر به كاربرده شده در ساخت سايبان ها بايد در برابر شرايط محيطى و جوى مقاوم باشند. براى مثال ميله ها (بولت ها) و پيچ ها بايد به جاى ميخ و گل ميخ ها استفاده شوند كه از استحكام و ايمنى بالاترى برخوردارند.

در هر صورت طراحى باغ شما بايد يك تجربه جديد و سرگرم كننده باشد. مسيرهاى سنگى، حوضچه هاى كوچك، چشمه هاى آب، گُل هاى رنگارنگ و درختان كوچك از جمله عناصرى هستند كه به زيبايی و جذابيت باغ شما كمك مى كنند.

جهت هماهنگی برای بازدید و یا مشاوره با شماره تلفن 09122524678 تماس گرفته و یا به اطلاعات درج شده در صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید .

از نمونه کارهای اجرای دکوراسیون داخلی ، طراحی و اجرای ویلا ، بازسازی ساختمان و طراحی نمای ساختمان شرکت بازسازی ساختمان و دکوراسیو داخلی مهرآداک دیدن نمایید

 

شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی شرکت بازسازی ساختمان دکوراسیون منزل بازسازی خانه طراحی دکوراسیون دکوراسیون خانه اجرای دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی کلاسیک طراحی داخلی مدرن طراحی داخلی کلاسیک بازسازی ساختمان

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: