Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

آینه دکوراتیو مناسب برای دکوراسیون داخلی

آینه دکوراتیو مناسب برای دکوراسیون داخلی

شنبه 8 آذر 1399 ساعت 19:41   |   2340 بازدید

آینه دکوراتیو مناسب برای دکوراسیون داخلی

آینه های دکوراتیو با طرح ها و رنگ ای متفاوتی که در بازار ارایه میشوند، میتوانند هم زمان کاربرد و زیبایی را به خانه شما هدیه بدهند که برای بهره مندی از این ویژگی ها لازم است تا اطلاعات کافی داشته باشید و به این ترتیب آینه های زیبا را در جای مناسب تعبیه و نصب کنید.

در این مقاله میپردازیم به:

بعد از مطالعه این مقاله شما علاوه بر اینکه جای آینه دکوراتیو مناسب را در دکوراسیون داخلی منزل خود تشخیص میدهید، بلکه با نحوه صحیح جا نمایی و نصب آینه ها نیز آشنا می شوید.

آینه دکوراتیو چیست؟

در بخش دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی آینه ها به دو منظور مورد استفاده قرار میگیرند

یکی ازالمان های جدید و پر طرفدار در اجرای دکواسیون داخلی آینه دکوراتیو است و همین امر موجب شده تا زیبایی این المان بر عملکرد آن ارجحیت پیدا کند. پس اگر شما هم قصد دارید تا تغییراتی در دکوراسیون داخلی خانه و یا محل کار خود ایجاد کنید استفاده از آینه دکوراتیو تزیینی میتواند بهترین انتخاب برای این کار باشد.

در زمینه آینه های مصرفی عملکرد در مقایسه با زیبایی اولویت بیشتری دارد. پس در صورتی که قصد شما برای استفاده از آینه صرفا بازتاب نور و نمایش تصویر است این نوع آینه ها کارایی بیشتری برای شما دارند. اما در بسیاری مواقع لازم است تا هر دو این موارد را در نظر بگیریم در این صورت لازم است که  هم زیبایی و هم عملکرد آینه را حفظ کنیم.

 

در انتخاب آینه دکوراتیو به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای انتخاب آینه مناسب در هنگام خرید باید به موارد زیر دقت کنیم:

بهترین مکان برای استفاده از آینه دکوراتیو در دکوراسیون داخلی کجاست؟

مناسبترین فضا برای استفاده از آینه های دکوراتیو در منزل سالن نشیمن و یا پذیرایی است. چرا که معمولا در این فضاها به مبلمان و المان های دکوراتیو بیشتر از سایر بخش ها توجه میشود.

همچنین توجه داشته باشید که بهتر است تا در این بخش ها از آینه های دکوراتیو بیشتر از آینه های قدی و ایستاده استفاده شود چرا که در این صورت فضای بیشتری برای استفاده از باقی مبلمان در اختیار خواهید داشت.
 

کدام دیوار برای نصب آینه های دکوراتیو مناسب تر است؟

یکی از دلایل استفاده از آینه های دیواری پوشاندن ترک دیوار و یا هر سطح نا خوشایند دیگری است که در دیوار های خانه وجود دارد . اما در صورتی که محدودیت های این چنینی ندارید میتوانید از ایده هایی که در ادامه مطرح میکنیم استفاده کنید به شرط اینکه فضایی آزاد و مناسب را در اختیار داشته باشید:

        1. دیوار آینه ای: حتما در خانه های  مختلف دیوار گالری و یا همان دیوار عکس را مشاهده کرده اید به این صورت که عکس ها در قاب هایی با سایز های متفاوت در کنار هم چیده شده اند.

 این حالت برای آینه های دکوراتیو هم وجود دارد برای این کار میتوانید آینه های زیبای تزئینی را در شکل های مختلف در کنار هم قرارداده و و به این ترتیب یک دیوار عالی و خاص در دکوراسیون داخلی خود داشته باشید. اگر آینه هایی که استفاده میکنید کوچک هستند بهتر است بخشی از دیوار گالری را برای این کار اختصاص دهید.

        2. فاصله بین دو پنجره و یا نورگیرها: در صورت امکان میتوانید آینه ها را بین دو پنجره جا نمایی کنید این کار به دو دلیل انجام می شود:

  • وقتی در آینه به خود نگاه میکنید ضد نور نباشید.
  • در این حالت بازتاب نور و روشنایی محیط به بیشترین حد خود میرسد.

 

        3. قرار دادن آینه دکوراتیو روبروی یک وسیله با ارزش و زیبا: برای تنظیم کردن جای آینه باید به چیزی که در آینه نمایش داده می شود نیز توجه کرد . بهترین حالت استفاده از آینه دکوراتیو به این صورت است که روبروی یک وسیله با ارزش و زیبا مثل یک تابلو خاص و یا مجسمه ای منحصر بفرد قرار بگیرد تا زیبایی فضا را دو چندان به بیننده نمایش دهد.

        4. فضای روی شومینه: در علم فنگشویی آینه نماد آب است و هنگامی که کنار شومینه و عنصر آتش قرار میگیرد این دو انرژی با هم متعادل میشوند.

        5. دیوار پوش آینه ای: این کار بیشتر برای فضاهای کوچک توصیه می شود به این صورت که یکی از دیوارها را کاملا با آینه دکوراتیو پوشش میدهیم. به این ترتیب انعکاس فضا در آینه باعث بزرگتر شدن فضاها میشود.

همچنین روی مبلمان، بالای بوفه های نیم قد و مرکز دیوار های خالی نیز گزینه بسیار مناسبی برای استفاده از اینه دکوراتیو هستند.

 

شکل آینه دکوراتیو متناسب با دکوراسیون داخلی

شکل آینه دکوراتیو باید با هندسه و فرم مبلمان اطراف همخوانی داشته باشد. به طور کلی آینه ها به سه شکل تقسیم می شوند:

  • آینه های دکوراتیو گرد
  • آینه های دکوراتیو انتزاعی
  • آینه های دکوراتیو مربع

آینه های گرد و مربع بسیار پر کاربرد هستند و و در راهرو های ارتباطی، اتاق نشیمن و اتاق خواب عالی به نظر می رسند.

آینه های انتزاعی بیشتر به عنوان المان های دکوراتیو استفاده می شوند و شکل آنها بیشتر فرم های هندسی، اشک، مثلث و دفورمه میباشد.

اگر اتاق شما تیز و زاویه دار است میتوانید با آینه های گرد حس نرمی را در فضای خود افزایش دهید. از طرفی فرم های منحنی با بیشتر سبک های دکوراسیون داخلی هماهنگی دارند و همچنین بسیار کابردی و دکوراتیو نیز هستند. استفاده از آینه های کشیده به شکل مستطیل بزرگ روی شومینه جلوه  بسیار خاصی دارند.

 

چه سایزی برای آینه های دکوراتیو مناسب است؟

به طور کلی مناسبترین سایز برای آینه حدودا دو سوم از سطح اشغالی کلیه مبلمان و وسایل موجود در فضا میباشد اما در استفاده از آینه های دکوراتیو میتوان انعطاف بیشتری داشت. در صورتی که از انتخاب فرم و سایز مورد نظر برای دیوار خود اطمینان ندارید میتوانید از الگوهای کاغذی استفاده کنید.

 

سبک و متریال قاب آینه های دکوراتیو

بسیاری از آینه ها و همینطور آینه های دکوراتیو با قاب مورد استفاده قرار میگیرند. در واقع این قاب ها هستند که مشخص کننده ی سبک آینه و المان مورد نظر هستند. و لازم است در انتخاب سبک قاب ها و آینه ها به سبک دکوراسیون داخلی فضا نیز توجه کرد. در ادامه به شرح متداول ترین متریال هایی که به عنوان قاب آینه استفاده می شوند میپردازیم.

  • فریم چوبی
  • فریم شیشه ای
  • فریم فلزی

هر یک از این متریال های میتوانند به صورت مات یا براق مورد استفاده قر ار بگیرند.

 

آینه با قاب چوبی

قاب آینه های چوبی با بسیاری از سبک های طراحی مثل سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی و روستیک مخوانی دارد. برای این سبک ها توصیه می شود از چوب هایی سبک و با رنگ روشن استفاده شود چرا که چوب های تیره و سنگین برای سبک دکوراسیون داخلی سنتی مناسبتر است.

همچنین برای سبک کلاسیک میتوان از قاب های منبت کاری شده و پر کار استفاده کرد

آینه با قاب شیشه ای

این نوع از قاب ها بیشتر در سبک های دکوراسیون مدرن و مینیمال استفاده می شوند به خصوص اگر این شیشه ها رنگ هایی مثل دودی و یا شکلاتی داشته باشند.

آینه با قاب فلزی

این متریال به دلیل شباهت به طراحی های صنعتی جذابیت بسیار بالایی در بین عموم دارد. به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد تنوع بصری و جلب توجه افراد است. رنگ های برنجی، مسی و مشکلی عموما برای قاب های فلزی استفاده مخی شوند.

 

6نکته برای نصب آینه های دکوراتیو

  1. بهتر است مرکز اینه با خط دید انسان هماهنگ باشد، مثلا اگر ارتفاع چشم شما تا زمین 150 سانتی متر است میتوانید مرکز آینه را با فاصله 150 سانتی متر از سطح زمین انتخاب کنید.
  2. با وجود اینکه بهتر است مرکز اینه با سطح چشم یکسان  باشد اما در شرایطی میتوان این قانون را نا دیده گرفت مثلا میتوانیم آینه را متناسب با تابلویی که میخواهیم در آینه نمایش داده شود نصب کنیم
  3. اگر محل قرار گیری آینه را بالای مبلمان در نظر گرفته اید بهتر است تا فاصله بین بالای مبل و پایین آینه 15 الی20 سانتی متر باشد.
  4. اندازه آینه و دیواری که برای نصب آنها در نظر گرفته اید را مورد بررسی قرار دهید.
  5. در صورتی که از آینه دکوراتیو همراه باغ قاب استفاده میکنید بهتر است تا آنرا با 2 میخ از دو طرف روی دیوار فیکس کنید چون استفاده از یک میخ علاوه بر اینکه مقاوت را پیین می آورد باعث می شود تا دو طرف آینه در یک خط صاف قرار نگیرد.

آینه های دکوراتیو فروشگاه اینترنتی مهرآداک با تنوع بسیار بالا میتواند در مدل ها، رنگ ها و ابعاد مختلف مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره تلفن 09122524678 تماس بگیرید

از نمونه کارهای بازسازی ویلا ، بازسازی ساختمان ، اجرای دکوراسیون داخلی ، اجرای روف گاردن و محوطه سازی ، شرکت دکوراسیون داخلی مهرآداک دیدن نمایید . 

آینه دکوراتیو آینه دیواری آینه برنز آینه دکوری آینه آینه لوزی دکوراسیون داخلی اجرای دکوراسیون اینه دکوراتیو آینه کاری اینه دیواری آینه شیک اینه قدی اینه تزیینی اینه زینتی اینه تکی اینه جورچین اینه پازلی اینه جدید

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: