Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

طراحی رستوران و قواعد آن

طراحی رستوران و قواعد آن

يکشنبه 11 اسفند 1398 ساعت 22:29   |   2455 بازدید

نکاتی علمی پیرامون طراحی رستوران

نحوه ی چیدمان مبلمان در فضای رستوران

1. یک قاعده کلی در تقسیم بندی فضای رستوران این است که فضای غذا خوری میتواند تنها 60% از رستوران را اشغال کند، و به این صورت 40% ما بقی را نیز به فضاهایی مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی ، انبار و دیگر فضاهای مورد نیاز اختصاص می دهد.

2. فاصله ی موجود بین میزها باید به اندازه ای باشد تا مشتری ها به راحتی بتوانند حرکت کنند . با این وجود ، این مورد بسته به نوع و سبک رستوران لازم است از اصول و استانداردهایی تبعیت کند و معانی مختلفی داشته باشد مثلا برای طراحی یک سالن غذا خوری لازم است 2 متر مربع برای هر نفر در نظر گرفت و این در صورتی است که برای طراحی فست فود ، فقط به 1 متر مربع برای هر نفر نیاز داریم.

3. مشتری ها و پرسنل باید دیده شوند: باید این حس را برای مشتری ایجاد کنیم که نیازهایش در اولین زمان ممکن مورد توجه قرار میگیرد ، در واقع کارکنان رستوران باید بتوانند نیازهای مشتریان را پیش بینی کنند . لازمه ی این کار متعادل قرار دادن حریم خصوصی و باز بودن مسیر ها و چیدمان است.

4.روند فعلی به این شکل است که ایستگاه های کارگزار و میزهای میزبان وجود نداشته باشند که این موارد برای ایجاد تجربه جامع تر و ترافیک روان گردان ساخته می شوند. با این حال، داشتن این ابزار مزایای غیرقابل انکاری در اختیار پرسنل قرار می دهد بنابراین اگر شما از جمله آن ها هستید، اطمینان پیدا کنید که آن ها در مناطقی قرار گرفته اند که کم ترین ترافیک مشتری را دارند. به عنوان مثال، ایستگاه های کارگزار را در نزدیکی دستشویی قرار ندهید. مرکز غذا خوری محل ایده آلی برای آن است .

طراحی سرویس بهداشتی رستوران:

محل قرار گیری سرویس بهداشتی باید مشخص باشد چرا که ممکن است درخواست برای رفتن به سرویس بهداشتی برای میهمانان ناخوشایند باشند . اگر محل قرار گیری آنها پشت دیوارها و یا راهرو باشند میتوان از تابلوهایی استفاده کرد که دسترسی آسان را برای کاربران ایجاد کرد. قرار دادن سرویس بهداشتی در کنار آشپزخانه کاری بسیار غیر بهداشتی و غیر اصولی است . و در این صورت ممکن است برای مشتری ها این امکان را به وجود بیاورد که ممکن است غذا کثیف باشد.

ترافیک در طراحی داخلی رستوران

یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی رستوران است و ما باید به سرعت نظر شما را جلب کنیم و همین طور به سرعت به شما خدمت کنیم ، بنا بر این همان طور که گفته شد جریان هم برای مشتری و هم برای پرسنل بسیار حیاتی است. اگر یک ورودی بزرگ داشته باشید ، میز میزبان باید همیشه کنار در قرار بگیرد . این کار به مشتری ها این امکان را می دهد تا بدون مزاحمت مشغول غذا خوردن باشند و پرسنل نیز میتوانند به راحتی مشتری های جدید را راهنمایی کنند.

معماری در طراحی داخلی رستوران

معماری داخلی نقش مهمی در محیط طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران و در نتیجه رفتارهای مشتری ها ایفا میکند. تمامی رستوران ها تلاش میکنند تا بتوانند در لحظه اول ورود مشتری  تاثیر خوبی بر آنها بگذارند . برای رسیدن به این مهم طراحی قسمت ورودی بسیار ضروری و تاثیر گذار است .

اصول و نکات طراحی معماری داخلی رستوران

موسیقی در رستوران

یک موسیقی مناسب با ریتم کم، نور ضعیفف و رنگهای گرم تمامی مشتری ها به استراحت، آسایش روانی، سفارش دسر، قهوه و یا نوشیدنی دعوت میکند. این شرایط را میتوان با قرار دادن صندلی هایی راحت که بتوان یک دوره طولانی بدون خستگی روی آنها نشست تشدید کرد. آیا تا به حال توجه کردید رستوران های فست فودی صندلی هایی راحتی دارند، مطمین باشید که این کار کاملا عمدی برنامه ریزی شده است. 

طراحی کافه طراحی کافه کتاب طراحی کافه رستوران طراحی رستوران طراحی کافی شاپ دکوراسیون داخلی شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی بازسازی خانه بازسازی منزل طراحی دکوراسیون دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی کلاسیک اجرای رستوران طراحی سفره خانه

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: