Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

روانشناسی چگونه باعث بهبود طراحی داخلی رستوران می شود

روانشناسی چگونه باعث بهبود طراحی داخلی رستوران می شود

شنبه 10 اسفند 1398 ساعت 18:56   |   2425 بازدید

فضایی با زرق و برق فراوان، خاص و نفس گیر که محیط رستوران را تشکیل میدهد رویای مالک یک رستوران است. با این وجود معمار و یا طراح داخلی به ما کمک مبکنند تا فضای داخلی رستوران را به درستی بیارایید و در اختیار مشتری ها قرار دهید. متاسفانه در طراحی رستوران ها برخی از مهمترین عناصر موثر در معماری داخلی رستوران نا دیده گرفته می شوند.

در این مقاله قصد داریم مولفه هایی برای طراحی رستوران و چگونگی اثرگذاری انها بر تجربه و رفتار رستورانهای مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی رستوران

جایگاه و اهمیت دکوراسیون داخلی رستوران

مهمترین رکن در طراحی داخلی رستوران

همانطور که قبلا اشاره کردیم رستوران ها نمیتوانند پاسخگوی نیاز و سلیقه تمامی افراد باشند. در عوض آنها تصویر روشنی از مشتری های خود دارند. به عقیده ی جو سمپسون ، مدیر خلاق استودیوی طراحی رستوران ، مشتری از مهمنرین عوامل در طراحی یک رستوران و یا کافی شاپ است. این سوال که چگونه میخواییم مشتری را حذب کنیم میتواند شروعی برای ساختن برند و یک مجموعه پیرامون نقطه نظر مشتری می باشد . در واقع ما انتخاب میکنیم تا چه تجربه ای را برای مشتری های خود ایجاد کنیم.

مشتری مهمترین و تاثیر گذارترین عامل در طراحی رستوران

داستان طراحی یک رستوران

تام بنیانگذار و مدیر خلاق یک شرکت معماری و طراحی داخلی است. او معتقد است در ابتدا دو موضوع مهم در طراحی رستوران وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. مورد اول مفهوم و داستانی است که استارت اولیه طراحی یک رستوران است که بسیار مهم و حایز اهمیت می باشد. باید اطمینان پیدا کنیم یک روایت قوی وجود دارد که با جزییات طراحی برای مخاطب به نمایش در می آید و لذا لازم و ضروری است که هر یک از جزییات نقش خود را به درستی ایفا کنند و هیچ جزیی بی تدبیر و یا غیر ضروری نمیباشد.

یک کار مهمی که باید برای شکل دادن و تقویت روایت انجام بدهیم این است که از مشتری خود سوال کنید : "چه کار میکنید؟" "تو کی هستی؟" و "چرا این کار رو میکنی؟" جیم سالیوان از گروه پرل بر اهمیت این موضوع تاکید دارد که این پرسش ها چقدر در موفقیت رستوران تاثیر گذار است چرا که رستوران های امروز دچار بحران هویت شده اند . آنها نمیدانند "چه کسی هستند؟" و "گرایششان چیست؟" و " جزو کدام دسته از افراد هستند؟" توجه داشته باشید که شناخت مشتری همیشه به رونق کسب و کار می انجامد.

طراحی داخلی رستوران شیک و مدرن

بخش دوم طراحی داخلی رستوران : مرحله بهره برداری

عنصر دوم که برای مشتریان اهمیت بسیار بالایی دارد، بهره برداری نام دارد . پرسش های مهمی برای آنها ایجاد می شود "میهمانان چگونه به رستوران می رسند؟" " غذا چه مسیری را از آشپزخانه تا میز مهمانان طی می کند و چگونه آن را تحویل می دهد؟"

اگر یک رستوران به روشی درست و اصولی فعالیت نداشته باشد مهم نیست که چقد زیبا و چشم نواز است ، هرگز به موفقیت نخواهد رسید. سمپسون اعتقاد دارد که در این مرحله مواردی چون "مکان همه عناصر از فضاهای گردش تا نشستن همگی به اسایش بیشتر در بهره برداری از فضا کمک میکند . در صورتی که افراد نتوانند یک نوشیدنی بنوشد و یا غذایی سفت و سرد سرو شده باشد دیگر شکل و ظاهر فضا اهمیتی ندارد پس بهره برداری به طور مستقیم بر روی کسب و کار رستوران تاثیر میگذارد.

جهت هماهنگی برای بازدید و مشاوره ی رایگان  با شماره تلفن 09122524678 و یا اطلاعات درج شده در صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید .

از نمونه کارهای طراحی نمای کلاسیک ، طراحی و اجرای نمای ویلایی ، بازسازی ساختمان و اجرای دکوراسیون داخلی ما دیدن نمایید

طراحی کافه طراحی کافه کتاب طراحی کافه رستوران طراحی رستوران طراحی کافی شاپ دکوراسیون داخلی شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی بازسازی خانه بازسازی منزل طراحی دکوراسیون دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی کلاسیک اجرای رستوران طراحی سفره خانه

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: