Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون دفتر کار

مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون دفتر کار

يکشنبه 20 مرداد 1398 ساعت 00:57   |   2118 بازدید

طراحی دکوراسیون دفتر کار

 

طراحی مناسب دیزایین محل کار می تواند نقش بسیار مهمی در جذب و اعتماد مشتری ها شود.

 

فضای  محیط کار شما، همچون خانه شما بحساب می آید

در نتیجه، شرکت هایی که به دنبال بهره وری بهتر هستند، دفتر کار کارمندان خود را به گونه ای طراحی می کنند که ترکیبی از راحتی خانه و محیط حرفه ای کسب و کار در آنها نمود داشته باشد.

 


وقتی که ساعت های که  هر روزدر دفتر کارتان می گذرانید، ممکن است بخاطر نیاورید که دیگران هنگام ورود به فضای کارتان، محیط را چگونه می بینند. پس گاهی خودتان را به جای شخصی بگذارید که برای اولین بار شما را در محیط کارتان ملاقات می کند. به نظرتان چه نوع نظری از شرکت شما و کسب و کارتان خواهد داشت؟


از این موضوع اطمینان حاصل کنید که داخل و خارج دفتر کارتان خوب و مناسب طراحی شده است ورودی اتاق کارتان باید به صورت جداگانه  از دفتر قرار گرفته است، به تمیز و مرتب بودن محیط کار  اهمیت ویژه نشان دهید. با کمترین هزینه و خرید گیاهان آپارتمانی فضای کار را اندکی بهبود دهید. همچنین که برای رنگ آمیزی دیوارها رنگ هایی به کار می برید می تواند تاثیر بسیار خوبی برای بازدیدکنندگان داشته باشد. وهمچنین مراجعه کنندگان به دفتر شما، باید همان حسی را داشته باشند که خودتان انتظار دارید از محیط کارتان درک کنند.

 

 

به رنگ های محیط توجه کنید
رنگ های مناسب برای دکوراسیون دفتر کار، به طور و ویژه ای به نوع کاری که به آن مشغول هستید وابسته است. برای مشاغل مرتبط با امور مالی و حقوقی  رنگ های خنثی بسیار ایده آل هستند. رنگ ها پر انرژی وگرم  برای حرفه هایی همچون عکاسی و طراحی گرافیک، که خلاقیت بیشتری در آنها دخیل هستند ، قرابت بیشتری پیدا می کنند.


باید به برندینگ شرکت خودتان و استفاده از رنگ های دکوراسیون محل کارتان هم باید توجه کنید. باید حواستان باشد که در کجا و چگونه از نام و لوگوی شرکت خودتان استفاده می کنید،  محل قرارگرفتن تابلوهای شرکت در بیرون از محل کار هم بسیار مهم است. شاید استفاده از لوگوی سازمان یا رنگ سازمانی در دکوراسیون فضای کار امری ساده به نظر برسد، اما این نکته از نظر تاثیر روانی که روی مخاطبانتان دارد، بسیار حائز اهمیت است

 

در خرید وسایل و مبلمان دقت کنید

سعی کنید به طراحی دکوراسیون دفتر کارتان اهمیت دهید و به هزینه هایی که در این زمینه اختصاص میدهید هم توجه کنید. در واقع تغییراتی را که در دکوراسیون محل کار انجام می دهید باید متناسب با بودجه ای باشد که برای این کار در نظر گرفته اید.

 

 

نکاتی درباره دکوراسیون دفتر کار

 خودتان را از شر کاغذ ها رها کنید


در هر کاری، با گذشت زمان، حجم زیادی از مدارک شرکت به صورت چاپی و کاغذی انبار می شود، و نگهداری این مقدار کاغذ می تواند خود تبدیل به چالشی بزرگ شود. حتما در دفتر کارتان بخش را به عنوان حفظ و ذخیره این اسناد و مدارک در نظر بگیرید.

 

این بخش باید به گونه ای طراحی کنید که دسترسی به اسناد را به آسانی فراهم کند و در عین حال ظاهری آراسته داشته باشد. برای این کار می توانید از قفسه های درب دار و برچسب های طبقه بندی اسناد بهره گیرید. در عین حال باید به صورت روزانه زمان مناسبی را به مرتب کردن این مدارک و قرار دادن آنها در قفسه های مشخص اختصاص دهید، تا ظاهر دفتر کارتان همیشه  منظم باشد

  

جزئیات را در فضا اطرافتان کامل کنید
بعد از اینکه تمام وسایل دفتر کارتان را در سر جای اصلیشان  قرار دادید و همه اسناد و مدارک رها شده در اتاق را در قفسه ها طبقه بندی کردید، به جزئیات فضای دفتر کار خود توجه ویژه کنید. آیا ابزار و وسایلی که در اطراف خودتان قرار داده اید، دقیقا همان چیزهایی هستند که به آن نیاز دارید  برای اینکه بتوانید این موارد را به خوبی مدیریت کنید، سعی کنید همه وسایل را با توجه به کارایشان در نقاط مختلف دفتر کارتان بچینید.

 

مثلا پرینتر، فکس، و دستگاه کپی را در یک طرف قرار بگذارید ، و تمام پوشه ها، فایل ها در یک نقطه از اتاق به طور منظم طبقه بندی کنید. حتی می توانید اقلام مورد نیاز هر کدام از کارکنان را به صورت ب مشخص، روی میز کارشان قراربگذارید  تا ظاهر منظم تری به میز کار افراد داده باشید.


خودتان را در مرکز قدرت قرار دهید


سعی کنید میز کار خود را درجایی قرار دهید که تسلط کافی بر محیط کار کارکنان داشته باشید و بتوانید با همکاران خود در تماس باشید. بهترین ، جا روبروی بخش ورودی دفتر کارتان است.

 

طوری که هر کسی که وارد محل کار شما می شود، بتواند به راحتی موقعیت شما را تشخیص دهد و با شما در ارتباط باشدمیز کارتان باید به گونه ای نسبت به مختصات اتاقی که در آن هستید قرار بگیرد امکان نظارت بر کار دیگر کارکنان را فراهم سازد.

  

تاثیر نور را در بهبود فضا فراموش نکنید

نور در محیط کار از جمله فاکتورهایی است که می تواند تاثیر مستقیمی روی نحوه فعالیت و راندمان کار داشته باشد. سعی کنید از تامین نور کافی در محیط کار اطمینان حاصل کنید.

 

اگر به نور طبیعی دسترسی دارید ، با قرار دادن پرده های کرکره ای می توانید استفاده از نور خورشید را به بهترین شکلاستفاده کنید . همچنین به جای استفاده از نورهای مستقیم ، سعی کنید از نورهای غیرمستقیم و ملایم استفاده کنید تا ازخسته شدن چشم  کارکنان تا حد امکان بکاهید.

 

اجرای دکوراسیون داخلی داخلی مدرن شرکت معماری شرکت دکوراسیون شرکت بازسازی داخلی کلاسیک طراحی داخلی منزل

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: