Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

انواع نمای ساختمانی

انواع نمای ساختمانی

سه‏ شنبه 15 مرداد 1398 ساعت 22:40   |   2649 بازدید

انواع نمای ساختمانی

پنج شنبه 12 بهمن 1396 ساعت 1:49

انواع نمای ساختمانی
انواع نماهایی که امروزه با توجه به هدف ساخت نما (مسکونی ، تجاری ، اداری ، تفریحی و ... ) و شرایط اقلیمی واقتصادی بیشترین کاربرد را دارا هستند ، که عبارتند از :
نمای سنگی (طبیعی و مصنوعی ) ، شیشه ای ، کامپوزیتی ، نمای بایرامیکس ، نمای آجری ، نمای چوبی .
ابتدایی ترین و حتی از لحاظ قدمت اولین نقشی که نمای یک ساختمان ایفا می کند حفاظت کردن از ساختمان در برابر عوامل جوی و اقلیمی می باشد . عدم وجود داشتن منفذ در ساختمان گرچه جلوی باران ، باد ، گرما و سرما را می گیرد ، ولی ساختمان را از نور و تهویه لازم محروم می نماید . با افزایش نیاز انسان به استفاده از طبیعت ضرورت ایجاد روزنه در دیواره ساختمان و در نتیجه نیاز به پوسته دیگری به نام نمای ساختمان جهت حفاظت بیشتر در مقابل عوامل محیطی به وجود آمد .
ایرانیان حتی از زمان های قدیم در امر نما سازی برای ساختمان ها سابقه درخشانی داشتند . در گذشته اصولاً از گچ و آهک برای اجرای نمای ساختمان ها استفاده میشد . حاصل کار هنرمندانه  و فنی و اصولی  معماران و سازندگان ایرانی را میتوان دربناهای تاریخی همچون مساجد جامع بعضی شهرها بقعه ها و مقبره ها و بسیاری دیگر از بناهای تاریخی در جاهای مختلف کشور مشاهده کرد . 
طراحی نمای ساختمان در شکل نمای شهری نیز نقش مهمی دارد در نتیجه باید هنگام طراحی و اجرای نمای ساختمان به مسأله ایجاد همگونی بین نماهای شهری توجه داشت . اگر نمای هر ساختمان را بی توجه به بافت شهر و بدون در نظر گرفتن ساختمان های هم جوار طراحی کنیم ناهماهنگی غیر قابل جبرانی را در سطح شهر رواج می دهیم و با این امر بی هویتی تضاد شهری پدید می آید.
هر نوع نمایی با هر مصالح ساختمانی و هر میزان هزینه ای که ساخته می شود باید به طور کاملاً صحیح و اصولی اجرا و نگهداری شود و در صورت آسیب دیدگی نما برای جلوگیری از صدمات و در نهایت تخریب کلی نما و ساختمان باید بازسازی نمای ساختمان درست و اصولی انجام شود . 


مشخصه های فنی نمای ساختمان
۱- عایق بودن در برابر سرما و گرما
سیستم نمایی موفق است که علاوه بر زیبایی امکان بهره وری انرژی را نیز داشته باشند . نمای ساختمان می تواند عملکرد حرارتی خوبی داشته باشد و مستقیماً مصرف انرژی را تحت تاثیر قرار دهد . در نتیجه در نمای ساختمان استفاده از مصالحی که ضریب انتقال حرارتی کمتری داشته باشد توصیه میشود .
۲- عایق بودن در برابر صوت : نمای ساختمان میتواند به عنوان یک عایق صوتی ایده آل باشد به خصوص ساختمانهایی که در شهرهای بزرگ و یا در مسیر گذر اصلی و خیابان هستند از اهمیت بالایی برخوردارند.
۳- مقاومت در برابر زلزله
۴- مقاومت در برابر ضربه
۵- مقاومت در برابر یخ زدگی
۶- مقاومت در برابر آتش سوزی
۷- مقاومت در برابر جدا شدن و افتادن از نما
۸- انعطاف پذیر بودن اجرای نما : مصالحی که بتوان آنها را در نماهای با اشکال هندسی متنوع به کار برد.
۹- سبک بودن
۱۰- قابل اجرا بودن در ساختمانهای بلند
۱۱- نما به عنوان رابط : نمای ساختمان باید به شکلی طراحی شود که علاوه بر حفاظت محیط داخل از بیرون ، ارتباط فضای بیرون ساختمان را با داخل ساختمان برقرار نماید.
به فرض مثال امکان تابش نور به داخل و استفاده از چشم انداز بیرون وجود داشته باشد.
۱۲- نمای هر ساختمان به عنوان عنصری از نمای مجموعه شهری : ما در فضای شهری تنها با یک ساختمان روبرو نیستیم در واقع هر ساختمان جزیی از فضای شهری محسوب می شود که نمای آن برفضاهای عمومی تاثیر گذار است.
۱۳ - زیبایی نما : زیبایی نما معرف  هنر و کیفیت کار مهندس معمار و طراح ساختمان است.
۱۴- نمای ساختمان و شرایط محیطی : نمای هر واحد مسکونی بسته به شرایط محیطی از جمله زلزله ، آلاینده های هوا ، باد و طوفان متفاوت می باشد. مصالحی که در شهرهای بزرگ صنعتی که آلایندگی زیادی دارند در مقایسه با نماهای شهرهای کوچک که هوای پاک دارند  متفاوت است .
همچنین نمای ساختمان درمناطق سردسیر به لحاظ میزان مقاومت در برابر یخ زدگی  و سرما نسبت به ساختمان با نمای قابل کاربرد در مناطق گرمسیری متفاوت است.
۱۵- قیمت تمام شده نما : یکی از شاخصه های بسیار مهم  درانتخاب نما ، قیمت تمام شده ی آن است هرچه قیمت نما بیشتر شود قدرت خرید کمتر می شود و کاربران مصرف کننده از آن نیز کمتر می شود.
۱۶- سرعت اجرای نما : با توجه به این قضیه که طولانی شدن در بهره برداری از هر پروژه ساختمانی می تواند عامل افزایش دهنده هزینه ها  و پایین آمدن ارزش پول شود در نتیجه سرعت انجام کار در اجرای نما بسیار مؤثر است.

جهت هماهنگی برای بازدید و مشاوره رایگان با شماره تلفن 09122524678 و یا اطلاعات درج شده در صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید

از نمونه کارهای بازسازی ساختمان ، اجرای دکوراسیون داخلی ، طراحی واجرای ویلا ، اجرای روف گاردن و محوطه شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان مهرآداک دیدن نمایید

 

شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی شرکت بازسازی ساختمان دکوراسیون منزل بازسازی خانه طراحی دکوراسیون دکوراسیون خانه اجرای دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی کلاسیک طراحی داخلی مدرن طراحی داخلی کلاسیک بازسازی ساختمان بازسازی منزل

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: