Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

اصول طراحی کابینت آشپزخانه مدرن

اصول طراحی کابینت آشپزخانه مدرن

سه‏ شنبه 15 مرداد 1398 ساعت 10:42   |   4718 بازدید

اصول طراحی کابینت آشپزخانه مدرن

جمعه 4 اسفند 1396 ساعت 2:53

اصول طراحی کابینت آشپزخانه مدرن 

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه یکی از بخشهای اصلی در اصول طراحی کابینت است . طراحی کابینت مدرن یک سری اصول و قوانین دارد که اگر به صورت کامل و درست اجرا شود نتیجه ی آن یک آشپزخانه شیک و جدید خواهد بود . 
همان طور که می دانید آشپزخانه های مدرن پاسخی هستند به شلوغی زندگیهای شهری که بتوصیه می شود برای راحت زندگی کردن از تجملات گرایی و شلوغ کاری پرهیز کرد و ساده گرایی را در طراحی و اجرای دکوراسیون خانه و حتی محل کار پیش گرفت . 
مهم ترین قسمت هر آشپزخانه ای کابینت های آن می باشد ، چرا که کابینت آشپزخانه مشخص کننده سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه می باشد ، کابینت های آشپزخانه به هر سبکی که باشند ، آشپزخانه همان سبک را به خود می گیرد . 
کابینت های سبک مدرن همانند تمامی لوازم طراحی شده در سبک طراحی داخلی مدرن ساده و بدون کوچکترین جزئیات می باشد که کاملا بر خلاف کابینت های کلاسیک که همیشه همراه با حاشیه های بر آمده و منبت کاری شده هستند طراحی و اجرا می شوند . 
درب کابینت های مدرن صاف و بدون هیچ گونه بر آمدگی می باشد ، در صورتی که تنها یک خط باریک و کوچک ، مرز بین کابینت ها را مشخص می کند . 

دستگیره کابینت در طراحی کابینت آشپزخانه

نکته مهم در در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن ،دستگیره ها هستند ، هیچ چیز همچون دستگیره های آشپزخانه نمی تواند سبک آشپزخانه مدرن را مشخص کند. به نقل از طراحان هرچه طول دستگیره های کابینت بیشتر و بلندتر باشد ،‌ ظاهر آن مدرن تر خواهد بود. به همین دلیل سعی کنید برای کامل شدن ظاهر کابینت های مدرن از دستگیره هایی استفاده کنید که کشیده تر و براق باشد . 

انتخاب رنگ برای طراحی کابینت آشپزخانه 

رنگ در کابینت مدرن تا حد زیادی سلیقه ای می باشد اما بیشتر از رنگ های سرد در آشپزخانه های مدرن اسفاده می شود . رنگ هایی  مثل خاکستری ، سفید و سایه های روشن از سبز ، آبی و بنفش در دسته رنگ های سرد میباشد . شدت کم این رنگ ها باعث می شود اثری لطیف و آرامش بخش در فضا ایجاد کنند . در کابینت آشپزخانه مدرن می توان به میزان کمی از ترکیب رنگ ها نیز استفاده کرد مثلاً ترکیب سفید و سبز خیلی خوب در آشپزخانه مدرن خود را به نمایش می گذارد . اگر از سرد بودن محیط آشپزخانه خیلی خوشتان نمیاید با اضافه کردن رنگ چوب یا همان قهوه ای روشن می توانید رنگبندی فضا را متعادل تر کنید . 

در طراحی آشپزخانه مدرن فقط از چوب استفاده می شود که بعضی چوب طبیعی هستند بعضی هم تخته چندلا یا همان ام دی اف اگر بحث هزینه ها مطرح نباشد چوب طبیعی بهترین گزینه می باشد که علاوه بر زیبایی ، وصف ناپذیر ، کیفیت و دوام بسیار بالائی هم دارند اما در صورتی که بحث محدودیت مالی در میان باشد کابینت های ام دی اف بی رقیب خواهند بود.
کابینت های mdf از لحاظ ظاهری نسبت به کابینت های چوب طبیعی تنوع بیشتری دارند و از لحاظ و دوام و استحکام هم چیزی از چوب طبیعی کم ندارند اما در صورت خرابی تعمیر آنها تقریباً غیر ممکن است .

طراحی کابینت های گلاس

کابینت مدرن های گلاس نوع جدیدی از کابینت ها هستند که روکشی شفاف و براق روی درب آنها کشیده می شود . این روکش باعث می شود نور از سطح کابینت ها بازتاب کند و به همین دلیل درهای کابینت high glas حتی به عنوان منبع روشنایی در آشپزخانه نیز بکار می روند . در آشپزخانه های کوچک استفاده از این نوع کابینت بسیار مناسب می باشد چون باعث روشن شدن محیط آشپزخانه می شود و فضای آنرا از چیزی که هست بزرگتر نشان میدهد . کابینت مدرن های گلاس براق نیاز به مراقبت بیشتری دارند چون سطح آنها خط و خش را نشان داده و آسیب پذیر تر از انواع مات می باشد

 

شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی شرکت بازسازی ساختمان دکوراسیون منزل بازسازی خانه طراحی دکوراسیون دکوراسیون خانه اجرای دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی کلاسیک طراحی داخلی مدرن طراحی داخلی کلاسیک بازسازی ساختمان بازسازی منزل

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: