Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی منزل

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی منزل

يکشنبه 13 مرداد 1398 ساعت 23:24   |   2147 بازدید

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی منزل

دوشنبه 16 مهر 1397 ساعت 5:32

مدرن (Modern) که یک واژه لاتین می‌باشد در واژگان فارسی به معنای جدید، تازه باب شده معنی شده است. ( این معانی برگرفته از لغت نامه‌های دهخدا و معین هستند)
با توجه به معنی این کلمه می‌توان دریافت هر چیزی که به تازگی مد شده باشد را می‌توان با برچسب مدرن به کار گرفت؛ بی آن که کسی بتواند بر آن خرده بگیرد. اما این تازه مد شدن را چگونه اندازه می‌گیریم؟ مثلاً یک مدل مو در سال 1940 مد سال بوده و در تاریخ به فراموشی سپرده شده است، اما امروز دوباره این مدل مو مد شده و مورد استفاده قرار گرفته؛ بنابراین آیا می‌توانیم این مدل را نیز مدرن بنامیم؟ برای این که چنین معضلاتی گریبان دنیای مدرن را نگیرد، زمان را به دو بخش تقسیم بندی کرده‌اند. این دسته بندی که دارای تاریخ تولد می‌باشد را هنرمندان و صاحبان سبک، متولد اوایل قرن بیستم میلادی می‌دانند و از این رو سبک مدرن را یک سبک جدید و نوپا مورد پذیرش قرار داده‌اند. قسمت دیگر این دسته بندی که به پیش از تاریخ مذکور باز می‌گردد، مربوط به سبک پست مدرن است و این دسته نیز طرفداران و مشتاقان مخصوص به خود را دارد. با این دیدگاه سبک بیان شد ما دارای دو هویت مدرن و پست مدرن در هنر و زندگی هستیم که بخش اول مانند کودک نوپایی در حال رشد و نمو است و بخش دوم در تاریخ ماندگار شده، ولی هم چنان مورد استفاده بوده و به پیش روی خود ادامه می‌دهد.

http://www.mehradak.ir/upload/449304c7efe846e28b7ac71ec9dbb65c.jpg

سبک مدرن، در حال حاضر پرطرفدار ترین سبک در دکوراسیون داخلی منزل می باشد. این سبک جدید مناسب فضاهای کوچک است، به همین علت هم پر طرفدار شده است. سبک مدرن مصداق بارز  زیبایی در عین ساگی است. این سبک با در برگرفتن سادگی،خلوتی و استفاده از اشکال هندسی و خطوط زاویه دار، فضایی زیبا را به ارمغان می آورد.
از دیدگاه لغوی مدرن را می‌توان در به کارگیری ابزار و لوازم مدرن ( یعنی تازه اختراع شده و تازه به کار گرفته شده ) نیز وارد دانست..

http://www.mehradak.ir/upload/01af0da3f03a47b9802e81ab564ec1bf.jpg

دیوارها در دکوراسیون مدرن چه ویژگی‌های را باید داشته باشند؟
از رنگ دیوار، نوع طراحی آن، دکوراتیوهایی که بر روی آن‌ها نصب شده تا کارایی دیوار، همگی بر روی مدرن بودن دیوار تأثیر مستقیم دارند و موارد دیگری نیز هستند که وجود یا عدم وجود آن‌ها به دیوار حس مدرن بودن می‌بخشد.

رنگ دیوار در بخش مدرن بودن معیار مهمی است که به جرات می‌توان از این عامل به عنوان موردی مهم و اثر گذار نام برد و در مورد آن صحبت کرد. در گذشته که نه خبری از مدرنیته و نه تمرکز بر روی رنگ دیوارها در دکوراسیون منازل بود، اسباب و اثاثیه خانه نقش ایجاد تغییر در خانه‌های عموم مردم را بازی می‌کرد. رفته رفته با ورود مواردی چون نقش رنگ در دکوراسیون خانه، کاغذ دیواری و دیوارپوشها بود که مردم با تاثیرات آن در خانه آشنا شدند و متوجه شدند با هزینه‌ای کم می‌توانند تغییرات گسترده‌ای در خانه به وجود بیاورند. رنگ ، کاغذ دیواری و دیوار پوش‌ها هریک به سبک و روش خود در خانه‌های مدرن نقش ایفا می‌کنند.

http://www.mehradak.ir/upload/9b53eca0f3474a858dd2a2cd11ece4d6.jpg
 

ابتدا دیوار پوش‌ها؛ این مورد که در عصر حاضر مورد استفاده و استقبال قرار گرفته است، از جایگاه خاصی در دکوراسیون مدرن برخوردار است. برای مثال پارتیشن‌های خلاقانه و یا دیوارهای کاذبی که برای جداسازی اتاق‌ها یا پذیرایی در خانه نصب می‌شوند، قابل رنگ آمیزی هستند که همین مورد یک ویژگی منحصر به فرد به دیوار پوش‌ها می‌دهد و این یعنی رنگ آمیزی به صرفه‌تر خواهد بود؛ اما با وجود دیوارپوش‌های مدرن، نمای محل مورد نظر بسیار زیباتر و خاص‌تر به نظر خواهد آمد.

http://www.mehradak.ir/upload/10517b5193a146b48757b906609ea15a.jpg

این دیوار پوش‌ها که در طرح و رنگ‌های متنوع در بازار موجودند، قابلیت نصب بر روی دیوارهای قدیمی و حتی جدید را دارا هستند، با این مزیت که هر زمان که نیاز به تغییرات بر روی دیوارها باشد کار شما بسیار ساده‌تر از تغییر رنگ دیوار یا تغییر کاغذ دیواری است. طرح چوب یا شیشه، طرح فلز یا دیوار پیش ساخته از مصالح ساختمانی و تنوع بی شمار رنگ‌های آن‌ها باعث می‌شود این گزینه را نیز در میان سایر گزینه‌ها با جدیت بیشتری پیگیری کرده و به دنبال استفاده از آن باشید.

کاغذ دیواری؛ یکی از راه‌های ساده برای تغییرات در محیط خانه یا فضای اداری کاغذهای دیواری ودیوارپوش‌های خلاقانه هستند. همین سادگی و زیبایی این محصول در کنار قیمت مقرون به صرفه (وجود بازه‌ی قیمتی در میان انواع کاغذهای دیواری مورد بحث ما است) باعث شده هر شخصی که به دنبال ایجاد تغییر در دکوراسیون فضای خود است، در اولین مورد به کاغذ دیواری فکر کرده و آن را جز گزینه‌های خود قرار دهد.

 

اما موضوع مورد بحث ما استفاده‌ها و کاربری کاغذ دیواری در دکوراسیون مدرن است، در توضیحات این مبحث باید به شما عرض کنیم که کاغذهای دیواری در ورود به بخش مدرنیته بسیار کمتر از رنگ و دیوارپوش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. چون آنچه کاغذ دیواری در اختیار طراح قرار می‌دهد، ارزان‌تر از آن را رنگ‌ها، و شیک‌تر و کاربردی‌تر از آن را دیوار پوش‌ها تأمین می‌کنند؛ به همین دلیل است که کاغذ دیواری جایگاه مستحکمی در این بین و در سبک دکوراسیون مدرن ندارد. اگر به منظور ایجاد فضای مدرن از کاغذ دیواری استفاده می‌کنید انتخاب‌های شما به موارد زیر محدود خواهد شد و گزینه‌های دیگر از دسترس خارج می‌شوند. علت نیز کاملاً مشخص است؛ پیش نیاز آماده سازی یک دکوراسیون مدرن در بخش نمای دیوار استفاده از طرح‌های ساده و یک دست و همین طور بهره گرفتن از رنگ‌های خنثی است. به همین دلیل است که امکان استفاده از طرح‌ها و نقش‌ها در چنین فضا و دکوراسیون یک به راحتی امکان پذیر نخواهد بود.

کاغذ دیواری‌هایی که برای اتاق یا محیط مورد نظر خود به کار خواهید گرفت در آینده‌ای نه چندان دور و بنا به ایجاد تغییرات در دکوراسیون، از مد روز خارج شده و نیاز به تجدید طرح یا تغییر رنگ خواهند داشت که علاوه بر ایجاد و تحمیل هزینه باعث می‌شود کاغذهای قبلی بدون استفاده باقی بمانند. با توضیحات فوق تصمیم با شماست که از کاغذ دیواری برای ایجاد فضای مدرن استفاده کنید یا خیر.

 

رنگ و رنگ آمیزی در دکوراسیون مدرن؛ مورد آخر که در ابتدا مطرح شد رنگ و تأثیر آن بر دکوراسیون مدرن است. منظور از رنگ صرفاً رنگ دیوارها و سقف است؛ چرا که رنگ در مجموع فضای مدرن به صورت دیگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اما رنگ دیوارها در دکوراسیون مدرن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

رنگ باید خنثی و حالت بی‌اثر باشد. جزء رنگ‌های روشن باشد (رنگ‌های تیره نیز در مدرنیته کاربرد دارند، اما رنگ‌های روشن مرسوم‌تر هستند). رنگ انتخابی از جمله رنگ‌های مات باشد؛ چرا که نیازی به انعکاس نور نیست. رنگ مورد استفاده نباید در تضاد با رنگ‌های کلی دکوراسیون باشد.

http://www.mehradak.ir/upload/3df1b0bc667141d5b0b236bf37a9a9df.jpg

ویژگی‌های فوق در کنار قیمت پایین برای پیاده سازی و اجرای آسان، از جمله مواردی هستند که محبوبیت رنگ در بخش طراحی دکوراسیون مدرن را افزایش داده است. امکان تغییرات سریع و گسترده در رنگ آمیزی محیط برای شکل دادن یک محیط معمولی به یک فضای مدرن از دیگر ویژگی‌های است که می‌توان روی رنگ‌ها حساب ویژه باز کرد. رنگ‌ها را نباید در این بخش دست کم گرفت؛ چرا که بیشترین استفاده را در بحث طراحی به خود اختصاص می‌دهند. البته نه در طراحی دکوراسیون مدرن، بلکه در هر فضایی نباید نقش رنگ در دکوراسیون داخلی را دست کم گرفت.

 

http://www.mehradak.ir/upload/1c7b740a7ba84eebae163ab9570bf9d4.jpg

برای هماهنگی برای بازدید و کسب مشاوره رایگان با شماره تلفن 09122524678 و یا اطلاعات درج شده در صفحه ی تماس با ماتماس حاصل نمایید . .

از نمونه کارهای اجرای دکوراسیون داخلی ، بازسازی ساختمان ، اجرای دکوراسیون تجاری ، طراحی ویلا و کابینت آشپزخانه شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی مهرآداک دیدن نمایید

 

شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی شرکت بازسازی ساختمان دکوراسیون منزل بازسازی خانه طراحی دکوراسیون دکوراسیون خانه اجرای دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی کلاسیک طراحی داخلی مدرن طراحی داخلی کلاسیک بازسازی ساختمان

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: