Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

بررسی دکوراسیون مینیمال

بررسی دکوراسیون مینیمال

يکشنبه 13 مرداد 1398 ساعت 22:53   |   2251 بازدید

بررسی دکوراسیون مینیمال

یک شنبه 15 مهر 1397 ساعت 23:14

دکوراسیون مینیمال چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ابتدا به تعریف واژه مینیمال یا مینی مال پرداخته و به سوال مینیمال یعنی چه پاسخ می‌دهیم. کلمه مینیمال واژه‌ای لاتین است. minimal در لغت به معنی حداقل است. اصطلاح مینیمالیست نیز با توجه به محل کاربرد آن به معنی حداقلی و استفاده بردن از حداقل‌ها است. به همین منظور مینیمالیست‌ها به ساده بودن و ساده گرایی شهرت دارند. در هنر نیز مینیمالیسم یک سبک بوده و هنرمند طرح یا اثر خود را با ساده‌ترین و حداقلی‌ترین ویژگی‌ها و جزییات خلق می‌کند.
پس می‌توان گفت ساده گرایی همان مینیمالیسم بوده و در صنعت دکوراسیون نیز به ساده‌تر کردن فضا و محیط و استفاده حداقلی از لوازم در هر بخش سبک مینیمال گفته می‌شود. سبکی که یکی از معروف‌ ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود.

پس می‌توان گفت ساده گرایی همان مینیمالیسم بوده و در صنعت دکوراسیون نیز به ساده‌تر کردن فضا و محیط و استفاده حداقلی از لوازم در هر بخش سبک مینیمال گفته می‌شود. سبکی که یکی از معروف‌ ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود

http://www.mehradak.ir/upload/2bd65a284b084e97b9ed32fff8a99321.jpg

اجرا کردن سبک مینیمال در طراحی داخلی اصلا کار ساده ای نیست، حتی برعکس اگر به شیوه درست انجام نشود، تصویری بی خاصیت و بی هدف از دکوراسیون خانه نمایش می دهد. همانطور که می دانید سبک مینیمال یا کمینه گرایی تنها بروی سادگی و چیدمانی خالی از پیچیدگی تاکید می کند. اگر بتوان چنین سبکی را به روش درست در طراحی داخلی خانه پیاده کرد، آنوقت فضایی فوق العاده زیبا، شیک و گرم در خانه ایجاد خواهد شد

به طور خلاصه برای رسیدن به یک چیدمان مینیمال باید وسایل غیرضروری را حذف کنید. تزئینات زیاد در یک طراحی مینیمال جایی ندارد و هرچه از تزئینات محیط بکاهید، به مفهوم واقعی سبک مینیمال نزدیک می‌شوید. 

http://www.mehradak.ir/upload/27fac9a75e844a98a6864476024408e3.jpg

اصولی ترین قواعد چیدمان مینیمال.


تنوع رنگ را فراموش کنید
در سبک مینیمال سعی می‌شود که از حداقل رنگ در طراحی فضای داخلی خانه استفاده شود. توصیه می‌شود در یک چیدمان مینیمال از یک رنگ استفاده کنید، اما اگر تک‌رنگ بودن دکوراسیون با سلیقه‌ شما جور نیست می‌توانید از دو یا حداکثر سه رنگ استفاده کنید. توجه‌ کنید هرچه از تعداد رنگ کمتری استفاده کنید، به مفهوم مینیمالیسم نزدیک‌تر شده‌اید.
در انواع طراحی مینیمال رنگ سفید نقشی اساسی دارد. اگر به دکوراسیون‌های مینیمال در نقاط مختلف جهان توجه کنید خواهید دید، سفید پراستفاده‌ترین رنگ است. سفید علاوه بر اینکه رنگی خنثی و نماد سادگی است، می‌تواند با هر رنگ دیگری هم به خوبی جفت شود.

http://www.mehradak.ir/upload/0fdd8fe0922d421b9534d07d9de94575.jpg

تزئینات را کم کنید
همان‌طور که پیش از این گفتیم سبک مینیمال با تزئینات زیاد مخالف بوده و یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای رسیدن به یک خانه‌ مینیمال حذف تزئینات تا جای ممکن است. البته توجه کنید که این به معنای حذف کامل تزئینات از دکوراسیونتان نیست، اما باید سعی کنید تعدادشان را محدود کنید. لازم نیست تمام فضاها و دیوارهای خانه‌ شما با چیزی اشغال شده باشد، بلکه بعضی فضاها را به حال خود رها کنید. هرچه تزئینات کمتر باشد، ذهن و چشم شما در طول روز کمتر خسته خواهد شد.
تابلوها روی دیوارها جز حواس‌پرتی چیزی برایتان ندارند. اگر آن‌ها را حذف کنید، به مبل‌ها و کف اتاق بیشتر توجه می‌شود. در یک محیط مینیمال نباید نقاط جلب‌توجه‌کننده زیاد و پراکنده باشند.

مبلمان ساده‌تر، بهتر
در خانه‌های ایرانی‌ معمولا مبلمان‌های پر زرق و برق و تجملاتی دیده می‌شود و این دقیقا چیزی است که مینیمالیسم با آن مخالف است. در طراحی مینیمالیستی شما باید سعی کنید از مبلمان‌های ساده و بدون تجمل استفاده کنید. تجمل مبلمان پیچیدگی فضا را افزایش می‌دهد.
تنها چیزهایی را در فضای خانه نگه دارید که از آن‌ها استفاده می‌کنید. اگر یک صندلی در خانه‌ شما اضافی است و برای روز مبادا نگهش داشته‌اید، آن را دور بریزید. میزها و ویترین‌های کوچک، مبل‌های چند نفره یا تک نفره‌ زیاد فقط و فقط در فضا بی‌نظمی ایجاد می‌کنند. با بی‌رحمی روی همه‌شان چشم بپوشید و محیط زندگی‌تان را ساده‌تر کنید. سعی کنید تنها وسایل کاربردی را نگه دارید. در واقع با این کار «غیرضروری‌ها» را حذف می‌کنید تا «ضروری‌ها» برجسته شوند.

فرش و قالیچه هرگز
سعی کنید از فرش و قالیچه به هیچ‌ وجه استفاده نکنید. بگذارید کف‌ پوش خانه خودش را نشان دهد و به محیط زندگی‌تان جلوه‌ دیگری ببخشد. عدم استفاده از فرش و قالیچه می‌تواند فضای خانه‌ شما را بازتر هم نشان دهد.
اما شاید کف خانه‌تان به نوعی نباشد که بتوانید آن را خالی بگذارید. در این مواقع به جای فرش و قالیچه سراغ موکت‌های شیک ولی ساده بروید.


استفاده از اشکال هندسی ساده
در چیدمان مینیمال باید سعی کنید اجزای تشکیل‌دهنده‌ دکوراسیونتان از اشکال ساده هندسی تشکیل شده باشند. مثلا انتخاب یک گلدان با پیچ‌ و تاب‌های عجیب و شکستگی‌های زیاد مناسب یک محیط مینیمال نیست. خطوط منحنی، فرم‌های پیچیده و شکست‌های زیاد در طراحی اجزای دکوراسیون باعث می‌شود یک محیط از مینیمال بودن خارج شود.

http://www.mehradak.ir/upload/4a52e8b95678434f93e33292ecb05fe5.jpg


استفاده از نور طبیعی
از نکات بارز مینیمالیسم استفاده‌ از نور طبیعی تا جای ممکن است. استفاده از پنجره‌های بزرگ، عدم استفاده از پرده یا پرده‌های ضخیم و اجازه‌ دادن به نور طبیعی برای ورود به محیط از نکاتی است که در یک دکوراسیون مینیمالیستی رعایت می‌شود. نور طبیعی یک روشنایی کاملا عادی را به وجود می‌آورد و بر خلاف نورپردازی مصنوعی تجملی نیست
البته طبیعی است که در تمام ساعت شبانه‌روز استفاده از نور طبیعی ممکن نیست و باید سراغ نورپردازی مصنوعی هم رفت. سعی کنید در این نورپردازی از نور تک رنگ و یخی استفاده کنید. استفاده از نورهای تند یا نامرسوم می‌تواند ذهن شما را خسته کند و البته سادگی را از محیط بگیرد.

 

فضا را تا می‌توانید خلوت کنید

سعی کنید از حداقل وسایل در طراحی فضای داخلی خانه‌تان استفاده کنید. در واقع باید بیشتر محیط خانه‌ شما را فضای خالی تشکیل دهد، نه فضایی که با وسایل و دارایی‌های شما پر شده است. در چیدمان مینیمال به جای اینکه وسایلتان را به رخ بکشید، سعی می‌کنید با سادگی و خلوت بودن فضا توجه بصری جذب کنید که زیبایی منحصر به فردی خواهد داشت.

جمع بندی

سبک مینیمال سبکی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه است که تمرکزش در ساده‌سازی محیط است

در سبک مینیمال سعی می‌شود تا جای ممکن از غیرضروری‌های کاسته شود تا ضروری‌ها بیشتر به چشم بیایند.

یک خانه‌ مینیمال به جای اینکه دارایی‌های صاحب‌خانه را به رخ بازدیدکنندگان بکشد، با سادگی‌اش افراد را مجذوب خود می‌کند.

طراحی به سبک مینیمال مناسب افرادی است که بی‌نظمی در محیط می‌تواند بر روی تمرکزشان به شدت تاثیر بگذارد.

 

برای هماهنگی برای بازدید و کسب مشاوره رایگان با شماره تلفن 09122524678 و یا اطلاعات درج شده در صفحه ی تماس با ماتماس حاصل نمایید .

از نمونه کارهای اجرای دکوراسیون داخلی ، بازسازی ساختمان ، اجرای دکوراسیون تجاری ، طراحی ویلا و کابینت آشپزخانه شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی مهرآداک دیدن نمایید

 

شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی شرکت بازسازی ساختمان دکوراسیون منزل بازسازی خانه طراحی دکوراسیون دکوراسیون خانه اجرای دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی کلاسیک طراحی داخلی مدرن طراحی داخلی کلاسیک بازسازی ساختمان

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: