Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

اصول دکوراسیون اتاق نوزاد

اصول دکوراسیون اتاق نوزاد

يکشنبه 13 مرداد 1398 ساعت 22:36   |   2132 بازدید

اصول دکوراسیون اتاق نوزاد

سه شنبه 17 مهر 1397 ساعت 2:39

 طراحی دکوراسیون اتاق کودک یکی از زیباترین کارهایی است که تقریبا همه خانواده ها روزی با چگونگی انجام آن رو به رو می شوند. کودکان با روحیه لطیفی که دارند، نیازمند این هستند که طراحی اتاق خوابشان نیز با نهایت توجه به عواطف آن ها صورت بگیرد. از این رو، اصولی که در طراحی دکوراسیون اتاق کودکان به کار گرفته می شود، با اصول طراحی دیگر اتاق های منزل متفاوت است. نحوه انتخاب رنگ ها، وسایل و چیدمان آن ها باید با نهایت دقت و توجه انجام بگیرد. در این بین، ایجاد یک فضای دوست داشتنی و زیبا نیز از مواردی است که باید حین طراحی به آن بپردازید. فضایی که در عین کاربردی و استاندارد بودن، بتواند برای کودک شما آرامش و شادی را به ارمغان بیاورد. اصولی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، از مواردی هستند که می توانند به عنوان نکات تعیین کننده نحوه دکوراسیون کودک مورد نظر قرار بگیرند.

http://www.mehradak.ir/upload/62eeda8bece743038350eb0a50a83767.jpg

پیدا کردن بهترین طراحی اتاق نوزاد مناسب با نیازهای سال های اولیه زندگی و فضایی برای رشد و شکوفایی استعدادهای مهمان تازه وارد شما قطعا آسان نیست، به همین منظور امروز در اینجا می خواهیم ایده ها و نکات طلایی را برای دکوراسیون اتاق نوزاد در اختیار شما بگذاریم با ما همراه باشید.

http://www.mehradak.ir/upload/65bb428d4753483fb1ca76ddb03ac8aa.jpg

انتخاب رنگ اتاق نوزاد
پیش از انتخاب هر وسیله ای باید به انتخاب رنگ اتاق نوزادتان فکر کنید. برای انتخاب رنگ معمولا به جنسیت نوزاد توجه می شود به طور مثال رنگ های صورتی و گلبهی برای دکوراسیون اتاق نوزاد دختر و رنگ های آبی و تم خاکستری بیشتر برای دکوراسیون اتاق نوزاد پسر انتخاب می شود، اما توجه داشته باشید که برای سال های اولیه زندگی نوزادتان انتخاب رنگ به جنسیت زیاد بستگی ندارد انتخاب رنگ های ملایم و آرامش بخش در عین حال شاد می تواند برای دکوراسیون اتاق نوزاد شما بسیار مناسب باشد.

انتخاب گهواره اتاق نوزاد
پس از انتخاب رنگ نوبت به انتخاب گهواره مناسب برای اتاق نوزاد می رسد. توجه داشته باشید که رنگ گهواره ی شما تا حد زیادی بستگی به رنگ غالب فضای اتاق کودک شما دارد اما چون رنگ های انتخابی این فضاها معمولا ملایم است انتخاب انواع رنگ سفید و شیری برای گهواره ها بسیار مناسب است توجه داشته باشید که ایده ی مقرون به صرفه برای انتخاب گهواره ها در طراحی اتاق نوزاد می تواند گهواره هایی باشد که با باز کردن بخشی از آن ها تبدیل به تخت خواب می شود بنابراین مدت زمان بیشتری را می توانید از این گهواره ها استفاده نمایید پس در انتخاب گهواره ها به این موارد هم توجه کنید

گهواره اتاق نوزاد
اگر برای طراحی اتاق نوزاد از تم سفید استفاده کرده اید می توانید از یک رنگ متضاد و گرم برای گهواره ها استفاده کنید و جلوه ی بهتری به فضای دکوراسیون اتاق کودک خود ببخشید.

http://www.mehradak.ir/upload/17cc77a3734e40acb7665f3081960bfa.jpg

تخت اتاق نوزاد
نکته ی دیگر که در انتخاب گهواره و یا تخت خواب نوزاد باید به آن توجه کرد قابلیت تغییر ارتفاع تخت خواب است که بتوانید در شرایط مختلف آن را برای کودکتان تغییر دهید و به سادگی از آن لذت ببرد این قابلیت در اکثر تخت خواب ها وجود دارد پس به سادگی می توانید تختی با این قابلیت برای نوزاد دلبندتان انتخاب نمایید حضور اکسسوری های متحرک بالای تخت دلبندانتان می تواند آرامش بیشتری را در زمان حضور در تختشان برای آن ها فراهم کند.

 

انتخاب صندلی ننویی اتاق نوزاد
وقتی نوزادی به دنیا می آید به حضور نسبتا مداوم مادر در سال های اولیه زندگی خود نیاز دارد بنابراین بهتر است فضایی را برای حضور بی دغدغه ی مادر در نظر بگیریدو این فضا شامل یک صندلی ننویی و پوف مقابل آن می شود که با کمک آن ها می توانید ساده تر مراتب آسایش دلبندتان را فراهم کنید می توانید برای دیزاین اتاق نوزاد خود به صورت کاربردی تر در کنار صندلی ننویی شلف هایی را برای جای دادن کتاب هایش در نظر بگیرد و فضای منحصر به فردی را در اتاق کودک خود در نظر بگیرید.

 

صندلی ننویی برای اتاق نوزاد
این صندلی ننویی می تواند جای خودش را به یک صندلی تابی آرام بخش در کنار پنجره بدهد و فضای خاصی را برای آرامش مادر و کودک فراهم کند.

صندلی ننویی برای اتاق نوزاد
این صندلی ننویی می تواند جای خودش را به یک صندلی تابی آرام بخش در کنار پنجره بدهد و فضای خاصی را برای آرامش مادر و کودک فراهم کند.

 

کاغذ دیواری اتاق نوزاد

فضای اتاق کودکان باید کاملا مطابق سن و احساسات مربوط به سن آن ها طراحی شود و همین نکته دکوراسیون اتاق آن ها را از نحوه طراحی فضای اتاق های دیگر متمایز می کند. یکی از بهترین روش ها برای رنگ و لعاب دادن به اتاق خواب کودک، استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار و زیبایی است که مخصوص کودکان و سلیقه آن ها طراحی شده اند. کاغذ دیواری های کودکانه به قدری زیبا و متنوع هستند که می توانید گزینه مناسب برای طراحی اتاق فرزندتان را به راحتی از میان آن ها پیدا کنید. طرح ها و رنگ های کاغذ دیواری بهتر است از انواع روشن و ساده انتخاب شوند تا فضای خواب آرامش بخشی را برای کودک شما به وجود بیاورند.

انتخاب کفپوش اتاق نوزاد

یکی دیگر از نکاتی که باید در طراحی اتاق کودکان به خاطر داشت، انتخاب کفپوش مناسب است. حتی در شرایطی که کودک شما هنوز به سنی نرسیده که قادر باشد بر سطح کف اتاق پا بگذارد، بهتر است انتخاب  کفپوش را از قبل مد نظر قرار دهید، چرا که تعویض آن پس از بزرگ تر شدن کودک کار آسانی نخواهد بود. اتاق کودکان از آن جا که فضایی برای گذراندن اوقات و محل بازی آن هاست، باید کفپوش مناسبی داشته باشد. این کفپوش نباید در هنگام بازی کردن برای کودک شما مزاحمتی ایجاد کند. بهتر است از موکت در اتاق کودک استفاده نکنید، چرا که باز زمین خوردنش او را زخمی خواهد کرد. کفپوش های صیقلی مثل سنگ یا سرامیک نیز احتمال لیز خوردن کودک را افزایش می دهند. پارکت یکی از بهترین گزینه ها به عنوان کفپوش اتاق کودک به شمار می آید.

http://www.mehradak.ir/upload/2bf26f2f77f743ee990e9b7f6a456143.jpg

آویز نوزاد

یکی از وسایلی که وجود آن در اتاق نوزادان همواره توصیه می شود، آویز نوزاد است. آویز نوزاد از زمان های قدیم در فضای بالای محل خواب کودکان وجود داشته و همیشه از آن در اتاق نوزادان استفاده می شود. آویزها دقیقا در فضای بالای تخت کودک نصب می شوند و با وزش باد تکان می خورند. برخی آویزها که از انواع موزیکال هستند، این قابلیت را دارند که در عین تکان خوردن و چرخیدن برای کودکان لالایی نیز پخش کنند. وجود چنین وسیله ای علاوه بر آرامش دادن به نوزاد می تواند تخت را نیز زیباتر جلوه دهد.

http://www.mehradak.ir/upload/2d67f6ebca3b4d668911ec70cbb1bfe3.jpg

انتخاب فضای تعویض نوزاد
همان طور که گفته شد در طراحی اتاق نوزاد باید به نیازهای اولیه ی او بیشتر توجه کنید، به طور مثال در نظر گرفتن فضایی برای تعویض کودک شاید در بسیاری از طراحی ها در اولویت نباشد اما باید در اولویت قرار گیرد و بخش مناسبی از اتاق نوزاد به این فضا اختصاص داد. این فضا می تواند روی دراور مخصوص لباس های او باشد و یا یک میز شلف مانند باشد که سایر لوازم نوزاد را روی آن قرار دهید، یک ایده ی بامزه برای دیزاین اتاق نوزاد می تواند آویزان کردن لباس های بامزه او با دیوار باشد.

دکوراسیون اتاق نوزاد
با اضافه کردن یک رنگ پر جنب و جوش به فضای اتاق نوزاد خود می تواند یک نقطه ی کانونی در آن ایجاد کنید و ظاهر منحصر به فردی به آن ببخشید. با انتخاب این رنگ ها می توانید توجه نوزاد خود را به رنگ ها جلب کنید و ساده تر رسیدگی به او را انجام دهید.

http://www.mehradak.ir/upload/001ca0bb90a54e2881f440c035eda009.jpg

انتخاب نورپردازی اتاق نوزاد
با انتخاب یک نورپردازی ملایم و منحصر به فرد می توانید فضای آرامش بخش و رمانتیکی برای کودک دلبندتان فراهم کنید. تلفیق این نور پردازی با یک پرده ی حریر می تواند آرامش تاثیر گذاری را برای خواب دلبندتان فرآهم کند.

کمی خلاقیت به خرج دهید

برای جذابیت بیشتر اتاق، خلاقیت به خرج دهید و پایتان را کمی از استانداردها فراتر بگذارید. دیوار می تواند مکانی برای خلاقیت کودکان باشد. بنابراین می توانید یک دیوار را تخته سیاه کنید تا کودکتان با آن سرگرم شود. زمانی که او بزرگ تر شد هم می توانید به سادگی آن را رنگ کنید.

http://www.mehradak.ir/upload/65c80e5794b347d4838e6dc09bd6a058.jpg

http://www.mehradak.ir/upload/7b7852294f674476a37a9b528f57c5ba.jpghttp://www.mehradak.ir/upload/0c179e3d50dd439a8f4d641f089224d3.jpg

 

طراحی داخلی فنگ شویی طراحی اتاق کودک دکوراسیون اتاق کودک دکوراسیون داخلی خانه طراحی داخلی خانه بازسازی ساختمان

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: