Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

طراحی داخلی به سبک ارگانیک

طراحی داخلی به سبک ارگانیک

شنبه 12 مرداد 1398 ساعت 23:36   |   3772 بازدید

طراحی داخلی به سبک ارگانیک

پنج شنبه 19 مهر 1397 ساعت 2:13

معماری ارگانیک ریشه در فلسفه رمانتیک دارد. رمانتیسم یک جنبش فلسفی هنری و ادبی در اواخر قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی در شمال غربی اروپا بودکه به سایر نقاط اروپا و آمریکا سرایت کرد. این جنبش واکنشی در مقابل خرد گرایی عقل مدرن بود. رمانتیک ها همانند پیروان تفکر کلاسیک به ذهن انسان اعتقاد داشتند. ولی رمانتیک ها به آن بخش از ذهن توجه داشتند که بیشتر در باره احساس وعواطف بود.درصورتی که برای فلاسفه کلاسیک عقل و منطق اهمیت داشت.

http://www.mehradak.ir/upload/16c82fd04d624143952ca85dac370b80.jpg

قویترین ساخت و سازهای معماری ارگانیک را میتوان غارهایی نامید که بدست انسان‌های اولیه تراشیده و ساخته شده‌اند. ایده معماری ارگانیک فقط به لفظ ارتباط بیرونی ساختمان با محیط‌ طبیعی اطرافش اشاره ندارد، بلکه در حقیقت از پنجره تا کف‌سازی تا وسایلی که در داخل ساختمان طراحی و بکار می‌روند نیز، جزئی از معماری ارگانیک هستند. در ارگانیک دیزاین از فرم‌های طبیعی الهام گرفته می‌شود و قوس و منحنی‌های زیادی در آن استفاده می‌شود. بالعکس از خطوط راست و گوشه‌های قائم در این سبک خبر چندانی نیست. در طراحی‌های این سبک از فرم حشرات، انسان، درختها و هرچیز دیگری در طبیعت برای طراحی و دیزاین الهام گرفته می‌شود.

طراحی داخلی با استفاده از طرح‌های ارگانیک
 
در طراحی داخلی خانه به سبک ارگانیک، می‌توان از مصالح چوب و سنگ به اشکال گوناگون استفاده کرد. آیا تصوری از اینکه سنگ و چوب به همان شکل طبیعی در دکوراسیون داخلی به کار روند دارید؟ فضایی که ایجاد میشود بسیار ارگانیک و به سبک و سیاق خانه‌های قدیمی‌تر است که هنوز اینهمه دستگاه‌ها و روش‌های متعدد برای فرم و شکل‌دهی به سنگ، چوب و باقی مصالح ایجاد نشده بود.

ایده‌هایی برای وسایل به سبک ارگانیک دیزاین

جهت تنوع می‌توان برای نشیمن و یا اتاق‌خوابها، از ترکیب سنگ و چوب طبیعی برای دیوارها و کف استفاده کرد. با اینحال این موضوع بستگی به نظر و سلیقه شخصی افراد دارد. اگرچه که برای سرویس بهداشتی و حمام، بهترین گزینه استفاده از سنگهای طبیعی است. همچنین داشتن یک شومینه سنگی و گرم در فضای نشیمن، یک انتخاب فوق‌العاده است.
برای اتاق نشیمن، از میز چوبی با پایه‌های منحنی استفاده کنید. رنگ میز باید بصورت طبیعی چوب باشد و تنها برای افزایش دوام چوب، از سیلر استفاده کنید. استفاده از صندلی‌های تنه درختی در اطراف میز نهارخوری، یکی از جالب‌ترین و ارگانیک‌ترین طراحی‌هایی است که می‌توان انجام داد. اگرچه ممکن است استفاده از صندلی‌ها به این سبک، به دلیل نداشتن پشتی، برای نشستن طولانی مدت مفید نباشند.

http://www.mehradak.ir/upload/7f774dacc73341cd96ab10865a67794f.jpg

لازم است توجه داشته باشید که در طراحی داخلی به سبک ارگانیک، قرار نیست همه وسایل و چیدمان از عناصر طبیعی تهیه شوند. آنچه مدنظر است، استفاده از وسایل و المان‌هایی است که فضا را بیشتر طبیعی جلوه داده و حس و حال طبیعت‌گون و خودمانی‌ای ایجاد کنند. انتخاب این سبک معماری برای خانه‌هایی که در محیط طبیعی مانند کوهستان یا روستایی بکر قرار دارند بسیار جذاب‌تر است. زیرا داشتن ویویی از محیط طبیعی بکر و زیبا، در کنار فضای داخلی ارگانیک، جذابیت این سبک معماری را دو چندان می‌کند.

http://www.mehradak.ir/upload/663fef1b9d7f48b9b6eb29c2bbd54cc9.jpghttp://www.mehradak.ir/upload/9f82d9eeacb2494fa49e73a50c25b906.jpghttp://www.mehradak.ir/upload/15b96ba892514d2597b519e4fcb86b99.jpg

 

داخلی مدرن دکوراسیون فروشگاه بازسازی طراحی داخلی مدرن ساختمان دکوراسیون داخلی شرکت معماری دکوراسیون منزل طراحی داخلی کلاسیک

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: