Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

کاربرد رزین اپوکسی در دکوراسیون داخلی

کاربرد رزین اپوکسی در دکوراسیون داخلی

سه‏ شنبه 8 مرداد 1398 ساعت 14:31   |   3043 بازدید

 یکی از محصولاتی که از قدیم با بشر همراه بوده چوب می باشد.امروزه از مشتقات چوبی فرآورده هایی درست کردن که در عین اینکه کاربردی آسان تر از چوب طبیعی دارد اما زیبایی و محبوبیت آن را نگرفته است.محصولاتی ساخته شده از چوب های کهنه و قدیمی و بلااستفاده برای ساختن دکور خود هنری در شاخه ی معماری و دکوراسیون طبیعی می باشد.دکوراسیون چوب و رزین(اپوکسی) یکی از زیبا ترین و به روز ترین نوع دکور در عصر معاصر می باشد

رزین ترکیب طبیعی یا مصنوعی بسیار چسبناک است که معمولاً در الکل قابل حل است ولی در آب حل نمی‌شود. رزین‌ها به روش‌های مختلف طبقه بندی می‌شود که بستگی به ترکیب شیمیایی و مورد مصرف آن دارد. همچنین کاربردهای زیادی در صنعت و به‌تازگی در عرصه هنرو دکوراسیون داخلی دارد. رزین طبیعی از گیاهان به دست می‌آید که بهترین نمونه آن شیره درخت کاج است

استفاده از رزین‌های اپوکسی به بیش از ۵۰ سال پیش برمی گردد و امروزه از پرکاربردترین مواد در مصارف مختلف هستند. استفاده از آن‌ها تنها به صنایع پوششی محدود نمی‌شود و در صنایع مختلف مانند هوافضا، عمران، صنایع اتومبیل و بسیاری دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رزین‌های اپوکسی مقاومت شیمیایی دارند و در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند به همین خاطر بااینکه جز دسته رزین‌های مصنوعی گران قیمت هستند ولی کاربرد فراوانی در صنعت و هنر دارند. 

این نوع  اپوکسی غلیظ و چسبناک و دو جزئی است که دو جزء رزین و هاردنر (ماده سخت کننده) باید به میزان مشخص باهم ترکیب شوند که مقدار مناسب ترکیب کردن رزین و هاردنر بستگی ترکیب شیمایی آن دارد که شرکت سازنده آن را تعیین می‌کند. معمولاً میزان ترکیب رزین با هاردنر به‌صورت ۱ هاردنر و ۲ رزین است.

بعد از ترکیب رزین و هاردنر، واکنش شروع می‌شود که رزین شروع به خشک شدن و پخته شدن می‌کند که زمان این واکنش علاوه بر ترکیب دو جز به دما و شرایط محیطی مناسب بستگی دارد.

حداقل زمان برای خشک شدن رزین در دمای معمولی محیط (تقریباً ۳۵ درجه) ۲۴ ساعت است ولی پخت علمی رزین و واکنش درونی آن ممکن است تا یک ماه ادامه داشته باشد که البته این رزین بعد از ۲۴ ساعت قابل پرداخت و شکل دهی است.

جهت هماهنگی برای بازدید و یا مشاوره با شماره تلفن 09122524678 تماس گرفته و یا به اطلاعات درج شده در صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید .

از نمونه کارهای اجرای دکوراسیون داخلی ، طراحی و اجرای ویلا ، بازسازی ساختمان و طراحی نمای ساختمان شرکت بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی مهرآداک دیدن نمایید    

 

شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی شرکت بازسازی ساختمان دکوراسیون منزل بازسازی خانه طراحی دکوراسیون دکوراسیون خانه اجرای دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی کلاسیک طراحی داخلی مدرن طراحی داخلی کلاسیک بازسازی ساختمان

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: