Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

گابیون چیست؟

گابیون چیست؟

شنبه 8 تير‏ 1398 ساعت 20:32   |   5060 بازدید

تورسنگ که امروزه به عنوان دیوار نگهبان استفاده شده.

تور سنگ در مهندسی عمران ، نوعی قفس توری است که داخل آن را از قلوه‌سنگ و قطعات مختلف سنگی پر می‌کنند و تعدادی از آن‌ها را به صورت    خشکه‌چینی  روی هم قرار می‌دهند و کاربرد آن جلو گیری از ریزش دیوارهای خاکی است .

در گذشته نیز تورسنگ ها به شکل سبد استوانه‌ای شکل بدون ته ساخته میشدند که از خاک پر شده و به عنوان جان‌ پناه بکار می‌رفتند . تورسنگ‌ در مهندسی عمران ، راهسازی و امور نظامی نیز کاربرد دارند به این صورت که از آن ها برای استحکام‌بخشی کرانه‌های دریا و دریاچه‌ها در برابر فرسایش استفاده می‌شود. 

گابیون  

تور گابیون

توری گابیون نوعی از توری میباشد که اکثرا برای ساخت سبد های سنگی استفاده میشود و نوع مفتول و نوع بافت آن مقاومت زیادی در برابر فشار و عوامل دیگر را دارد . کاربرد این نوع توری در مواردی همچون مقاوم سازی بناهای سست که در معرض ریزش هستند و یا ایجاد موج شکن ، مقاوم سازی کناره پل ها و جاده ها همچننین برای جلوگیری از ریزش ، ایجاد دیوار محافظتی که مانع از سقوط و ریزش سنگ و ...  هستند مورد استفاده قرار میگیرد.

توری گابیون در دو نوع فلزی و روکش دار در دسترس هستند. 

گابیون 

تاریخچه استفاده از گابیون 

یکی از ابتدایی ترین کاربردهای استفاده از گابیون ، در مصارف نظامی است . به این صورت که قفس های بزرگی ساخته شده از سنگ و گل هستند که آن ها را در راستای حفاظت از ابنیه ، تجهیزات و ابزار آلات نظامی بکار می گرفتند . در مصر باستان نیز از گابیون ها در پیشگیری از خسارات ناشی از طغیان رود نیل ، از چوب قفسه هایی می ساختند و پس از استقرار آن در حاشیه ی رودخانه ها ، در فصل کم آبی آن ها را از سنگ پر می کردند تا در هنگام طغیان آب ، مانع پیشروی آب بشوند و یا خسارت ناشی از آن را به حد اقل برسانند این روش هنوز هم در تمام نقاط دنیا در شهرهای حاشیه ی رودخانه و از جمله  در مزارع برنج که در شمال ایران رایج می باشد . 

گابیون

شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی شرکت بازسازی ساختمان دکوراسیون منزل بازسازی خانه طراحی دکوراسیون دکوراسیون خانه اجرای دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی کلاسیک طراحی داخلی مدرن طراحی داخلی کلاسیک بازسازی ساختمان بازسازی منزل

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: